כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חשיפה מטרידה

רשת התעמולה העולמית של איראן עם הסתה נוראה בבריטניה

הסתה נוראית של איראנים באתרי חדשות בבריטניה. חיילים ישראלים מוצגים כצמאי דם, לצד ערב הסעודית וארצות הברית והכחשת שואה נרחבת, מתפרסמים בבריטניה תחת מסווה חדשות, כשאת הפעילות עושים פעילים איראניים

רשת התעמולה העולמית של איראן עם הסתה נוראה בבריטניה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אחרי שארה"ב סגרה עשרות אתרי חדשות כולל כאלה המזוהים רשמית עם המשטר האיראני, כעת מתגלה כי גם בריטניה מתמודדת עם אותה הבעיה. מאות אתרים המנוהלים מטהרן, ואלפי חשבונות במדיה חברתית מפרסמים תעמולה אנטישמית, דוחפים לסדר יום איראני וזורעים מחלוקת במדינות המערב. כך חושף העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

אתרים וחשבונות אלה קשורים לחיל משמרות המהפכה האיסלאמי, והם מפיצים באופן שגרתי חומר אנטישמי אכזרי, כולל סרטים מצוירים של חיילים ישראלים שמוצגים כצמאי דם, וגם סרטונים נגד ערב הסעודית וארצות הברית, לצד הכחשת שואה נרחבת.

עוד נחשף, כי ניסיונות האיראנים הם "לערער את היציבות של החברה הבריטית", האתרים המנוהלים על ידי איראן שיבחו אסטרטגית אנשי שמאל בריטים, ניסו לערער את סמכות ה-BBC על סיקור מותו של הנסיך פיליפ, ופרסמו ידיעות אנטי-בריטיות, כולל קריקטורות המציגות טילים בריטיים שנורו לעבר ילדים.

בחודש מרץ דיווח ה-Jewish Chronicle כיצד איראן תומכת בהפצת דיס אינפורמציה במטרה לכאורה לשבור את האחדות הבריטית. בדו"ח בן 100 עמודים שפרסמה החודש עמותת 'הנרי ג'קסון', הוצג כיצד טהראן מחזיקה "רשת נחושה של תומכים בפרלמנט הבריטי" שתומכים באינטרסים הגיאופוליטיים שלה. ומספר ארגוני צדקה, בתי ספר ומסגדים בריטיים קשורים למשטר האיראני.

מחבר הדו"ח, ד"ר פול סטוט, אמר: "ממשלת איראן היא עוינת ומחזיקה אזרחים בריטים כבני ערובה ומשתמשת בהם כקלפי מיקוח, ומבקשת להתערב בהסדרים החוקתיים של בריטניה באמצעות הפצת דיס אינפורמציה מקוונת". הוא הוסיף: "ללא קשר למשא ומתן בין המערב לאיראן על שאיפותיה הגרעיניות, איראן מבקשת גם להחליש את הלכידות החברתית שלנו".

אחד המאמרים שקודם על ידי האיראנים, היה דברי שבח לחברת הפרלמנט ממפלגת הלייבור - השמאל, רבקה לונג-ביילי, שאמרה שהיא "לעולם לא תתנצל על תמיכתה בפלסטינים".

סיפור אחר, שפורסם ב-25 באפריל, מתח ביקורת על ה-BBC על "פרסום בהרחבה של מותו של גבר בן 99 (פיליפ, בעלה של המלכה הדוכס מאדינבורו) כאשר טילים בריטיים הרגו לכאורה שני ילדים בתימן".

באחד הסרטונים שלהם הוצג ראיון עם העיתונאית הבריטית השנויה במחלוקת איבון רידלי, שבשנת 2001 נתפסה על ידי הטאליבן באפגניסטן. רידלי לבסוף התאסלמה והפכה למבקרת ארסית של ישראל וארצות הברית.

הממצאים מעלים שאלות בנוגע לתפקידם של ענקיות הטכנולוגיה בסיוע להפצת התעמולה, והאם הפרו את הסנקציות הכספיות על המשטר האיראני.

תעמולה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד