כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"רוצה להיכנע"

שופר המשטר האיראני תוקף את הנשיא היוצא

במאמר מערכת זועם שפרסם אתמול עורך העיתון 'קיהאן', המזוהה עם המשטר האיראני ומקושר ישירות לחמינאי, כתב העורך הראשי נגד הנשיא חסן רוחאני, שמסיים את תפקידו בחודש הבא, לאחר שביום רביעי רוחאני אמר כי ממשלתו תוכל "לסיים את שיחות הגרעין בווינה אם תינתן לה הסמכות"

שופר המשטר האיראני תוקף את הנשיא היוצא
נשיא איראן, חסן רוחאני צילום: צילום מסך

במאמר מערכת שפרסם אתמול (חמישי), חסין שריאטמדרי, עורך עיתון 'קיהאן', המקושר למנהיג העליון של איראן האייתולה עלי חמינאי, הוא נקט בביקורת קשה כלפי הנשיא היוצא חסן רוחאני, לאחר שהאחרון אמר כי "ממשלתי תוכל לסיים את שיחות הגרעין בווינה אם תינתן לה הסמכות".

העיתון 'קיהאן' ממומן על ידי לשכתו של המנהיג העליון עלי חמינאי והביקורת של שריאטמדרי על שיחות הגרעין האיראניות עם מעצמות העולם ועל המגעים עם ארצות הברית מתמקדת גם בשנים שלפני בחירתו של רוחאני ב-2013. לטענתו ארה"ב מנסה לפגוע באיראן ללא קשר לתוכנית הגרעין.

שריאטמדרי כתב כי "לא היה קשה להבין למה התכוון רוחאני בסמכות לסיים את הסנקציות ביום אחד". לטענתו, "הנשיא רוצה להיכנע לכל הדרישות של האמריקנים, ולעצור את תעשיות הטילים וההגנה שלנו, להתנער מנוכחותנו באזור ולהפוך לחתיכה קלה לבליעה עבור ארה"ב".

העורך הראשי טען עוד, כי על פי סוג ההסכם שהעדיף רוחאני, "האיראנים יוקרבו תחת רגליהם של אויבינו". עורך העיתון התייחס להאשמות חוזרות ונשנות אך בלתי מבוססות של גורמים ברפובליקה האיסלאמית של איראן, לפיה ארצות הברית יצרה ותמכה בקבוצות סוניות קיצוניות כדי שהן יתקפו את איראן, מנגד גורמים אמריקאים אמרו כי רבים ממטעני הנפץ שבהם השתמשו חמושים סונים כנגד כוחות ארה"ב במהלך המלחמה בעירק, מקורם באיראן.

איראן עלי חמינאי חסן רוחאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד