כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לשליש מתושבי בני-ברק יש טלוויזיה בבית?

סקר הלמ"ס על נתוני הצריכה בערים הגדולות חושף נתונים מרתקים על בני-ברק• אז נכון שהעיר נתברכה באחוז גבוה של מקפיאים ומייבשים, גם הסכום הזעום של הוצאה לנפש והצפיפות לא מפתיעים. אבל קרוב ל-30% עם טלוויזיה?

לשליש מתושבי בני-ברק יש טלוויזיה בבית?
מנח זרקא

סקר הלמ"ס המסכם את הוצאות משק הבית ב-14 הערים הגדולות בישראל שהתפרסם אתמול (ג) חושף פרטים מעניינים על ההבדלים בין הערים השונות.

דוקא ראשון-לציון היא המובילה עם ההוצאה החודשית הגבוהה ביותר למשק בית - 15,281 שקלים, לעומת בת ים הממוקמת בתחתית עם 9,808 שקלים לבית, מה שמציב אותה נמוך גם יותר מבני-ברק (!). מובן שכאשר החלוקה היא לפי הוצאה לנפש מתגלים הפערים העצומים, כאשר תל אביב–יפו מובילה עם 6,408 שקלים ובני-ברק אחרונה עם 2,413 שקלים בלבד.

ראשון-לציון היא גם העיר בה אחוז הגרים בדירה שבבעלותם הוא הגבוה ביותר עם 77.3%, לעומת תל אביב-יפו עם 43.9% בלבד.

נתון נוסף, המושפע ללא ספק מהגידול המבורך בציבור החרדי: הצפיפות הגבוהה ביותר נמדדה בירושלים ובבני-ברק עם ממוצע של 1.2 נפשות לחדר. סך הכל ממוצע הנפשות למשק בית בבני ברק הוא 4.3 – הגבוה ביותר, לעומת 2.2 בת"א – הנמוך ביותר.

עם סיום הקיץ, מוכח שוב כי סבלם של תושבי גוש דן גבוה לאין ערוך מתושבי ירושלים, למשל. כך אפשר להסביר את העובדה כי 91.8% מתושבי רמת גן מחזיקים מזגן בביתם, לעומת 41.4% בלבד בירושלים.

מסתבר כי ישנם אזורים בארץ בהם ילד שלמד לדבר כבר מחזיק פלאפון, אחרת קשה להסביר את העובדה שבערים רמת גן, אשקלון ותל-אביב ישנם 84 פלאפונים על כל מאה נפש.

אחוז ההוצאה על תחבורה ותקשורת בבני-ברק הוא הנמוך ביותר – רק 12.4%, לעומת קרוב ל-20% בחיפה, למשל. לעומת זאת, הצורך באחסון כמות נכבדה של מזון למשפחה ברוכה ניכר בעובדה ש42.2% מתושבי בני-ברק מחזיקים ברשותם מקפיא עמוק, לעומת 8.6% בלבד בת"א. גם עודף הביגוד משפיע, כך ש-56.3% ממשקי הבית בב"ב מחזיקים מייבש כביסה לעומת 15.3% בבת ים.

נסיים בנתון המפתיע: זה ש-45.3% מתושבי בני ברק מחזיקים ברשותם מחשב כבר ידוע, גם העובדה ש-21.9% מצהירים כי הם מחוברים לאינטרנט אינה מפתיעה, ויש מקום להניח כי הרבה לא ממש דייקו בפרטים... אבל ש-29.5% מתושבי בני-ברק מחזיקים טלוויזיה, עם יחס של 9 טלוויזיות לכל מאה נפש, זה כבר נשמע ממש חריג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד