כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ההצבעה על חוק האזרחות

התקבלה החלטה? סמוטריץ' רומז להמשך היום

לאחר שקיים ישיבה עם ראשי האופוזיציה, הבוקר יו"ר 'הציונות הדתית' התייחס לחוק האזרחות שיעלה מחר בבוקר, ואמר כי אין לגוש נתניהו שום כוונה להעבירו: "אין לנו שום עניין להעבירו רק כדי שהקואליציה תשרוד" | בנוסף קרא לתמוך בחוק יסוד ההגירה

התקבלה החלטה? סמוטריץ' רומז להמשך היום
סמוטריץ' לצד נתניהו בכינוס האופוזיציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הניסיון להשיג הסכמה בקואליציה, היום (שני) יו"ר 'הציונות הדתית' התייחס לחוק האזרחות, ואמר כי אין בכוונת גוש נתניהו לתמוך בחוק רק כדי לעזור לקואליציה.

סמוטריץ', שאתמול נועד עם יריב לוין ואריה דרעי, רמז על כוונת גוש נתניהו היום בהצבעה, והצהיר שכרגע הם לא יתמכו בהארכת הוראת השעה של חוק האזרחות, אלא בחוק יסוד ההגירה.

"הוראת השעה המחוררת היא רעה ואין לנו שום עניין להעביר אותה רק כדי שהקואליציה תשרוד", רמז. "הפתרון הנכון למניעת איחוד משפחות ולשמירת הביטחון והרוב היהודי במדינת ישראל הוא ‏חוק יסוד ההגירה".

יו"ר 'הציונות הדתית' תקף את הקואליציה: "אנשים מופקרים וחסרי אחריות שסיכנו ביודעין את מדינת ישראל מסרבים היום לנהל שיח עם האופוזיציה על שיפור החוק שימנע איחוד משפחות".

"מעדיפים גם עכשיו לנהל שיח עם תומכי ‏הטרור על שחיקה נוספת של הוראת השעה השחוקה ממילא, ואז מטיפים לנו מוסר על אחריות לאומית. צביעות שאין דברים כאלה", הוסיף.

אתמול דווח כי באופוזיציה הימנית שוקלים לעשות צעד, שעשוי להביך את המתנגדים החריפים בקואליציה כדוגמת מרצ ורע"מ לחוק איחוד המשפחות.

בגוש נתניהו, כך על פי הדיווח של ספי עובדיה ב'חדשות 13', מתכננים להפוך את ההצבעה על החוק, שיעלה מחר להצבעה במליאת הכנסת, להצבעת אי אמון הממשלה. כאשר יו"ר ש"ס אריה דרעי יוצג כמועמד לראשות הממשלה ולא ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו.

מטרת הפיכת החוק להצבעת אי-אמון, היא להביך את 'מרצ' ורע"מ, שכן, אם ההצבעה הינה הבעת אי אמון בממשלה והללו יצביעו נגד חוק האזרחות כפי שהתחייבו, אזי במידה ויהיו 61 מתנגדים הממשלה נופלת והמועמד אריה דרעי יהפוך לראש הממשלה.

אולם מסתמן כי במפלגות מרצ ורע"מ ימנעו או ייעדרו מההצבעה במליאה בזמן ההצבעה על החוק, וכך גם לא יתמכו בחוק האזרחות, וגם לא יגרמו להפלת הממשלה.

ביבי נתניהו בצלאל סמוטריץ חוק אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד