כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הנורבגי על המוקד

בדיון נחשף: רק 5% מכלל החוקים המוגשים מאושרים בסופו של הליך • צפו

חבר הכנסת אורי מקלב בוועדת החוקה תקף את החוק הנורבגי למרות שעשה בו שימוש פעמיים: "זה חוק פוליטי, הם משרתים את הקואליציה, זה לא חוק ממשלתי זה חוק פרטי עבור כמה אנשים פרטיים"

בדיון נחשף: רק 5% מכלל החוקים המוגשים מאושרים בסופו של הליך • צפו
מקלב צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

אמש דנה ועדת החוקה בהצעת החוק אותה הביאה הממשלה להגדיל את החוק הנורווגי, למרות שאין קשר בין הממשלה לחוק, משרד המשפטים הוא זה שהביא את החוק לאישור בוועדה. ח"כ מקלב טען בוועדה כי אילו החוק היה מגיע כהצעה פרטית ולא ממשלתית סיעת יהדות התורה הייתה שוקלת לדון בו.

למרות שמימש את החוק הנורווגי בשני פעמים ברציפות בשנה האחרונה תקף חבר הכנסת אורי מקלב את החוק: "הממשלה הייתה צריכה לבקש שהשרים יהיו יותר זמן בעבודת הממשלה אך בהצעת החוק זה לא מוזכר כלל. זה 'מזוייף מתוכו' הכל זה חוק פוליטי, הם משרתים את הקואליציה, הם מזכירים את שם החוק הממשלתי לשווא, זה לא חוק ממשלתי זה חוק פרטי עבור כמה אנשים פרטיים".

לאחר מכן רמז מקלב כי אילו החוק היה מגיע כהצעת חוק פרטית היו שוקלים לדון בו, "יש מי שאומר שבישראל יש יותר מידי הצעת חוק פרטיות, אני חושב שזה אחד הכלים החשובים שיש בכנסת, המבחן צריך להיות כמה אושרו לא כמה הגישו, אמר מקלב כהערת אגב.

ח"כ בני בגין חשף כי רק חמישה אחוזים מכלל החוקים אותם הגישו חברי הכנסת אושרו בסופו של הליך, מאתיים חוקים מתוך ארבעת אלפים שהוגשו. ח"כ מקלב העיר כי בסופו של דבר מה שאושר אילו החוקים המובחרים יותר.

"גם עם החוק הנורווגי היה מגיע כהצעה פרטית, היה יותר טוב והיה אפשר לשקול את זה בצורה רצינית - החוק הנרווגי זו עוד דוגמא לזה שצריכים להביא את החוק הזה כחוק פרטי ולא כממשלתי".

אורי מקלב חוק החוק הנורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד