כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בחסות חוק האזרחות

מתח בליכוד לקראת ההצבעה על חוק האזרחות: ח"כים בליכוד שקלו להימנע

על רקע התנגדותו של נתניהו לחוק האזרחות, האופוזיציה בליכוד מתעוררת ומתכוונת לפתוח מרד פנימי בדמות היעדרות של ח"כים מההצבעה על החוק השנוי במחלוקת. בשיחה אתמול בראשות מובילי ציר אנטי-נתניהו, ניר ברקת ואבי דיכטר, נדונו האפשרויות על ההצבעה היום, ועל זהות המועמד שיתמודד מול נתניהו על ראשות המפלגה

מתח בליכוד לקראת ההצבעה על חוק האזרחות: ח"כים בליכוד שקלו להימנע
פרסום ראשון: בנימין נתניהו, ניר ברקת ואבי דיכטר צילום: יונתן זינדל / הדס פרוש, פלאש 90

סיעת הליכוד תתכנס היום (שני) בשעה 15:00 לישיבה מכריעה במהלכה תחליט לגבי ההצבעה על חוק האזרחות.

הרוב נוטה להתנגד לחוק, למרות שמדובר בחוק עם מאפיינים ימניים והגבלה שיש בה צורך ביטחוני, אך חילוקי הדעות בתוך הסיעה עדיין קיימים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשיחה אתמול (ראשון) עם מקורביהם, הביעו בכירי הליכוד ניר ברקת ואבי דיכטר את כוונתם להימנע בהצבעה כדי לאפשר רוב להצבעה בעד החוק, ללא התחשבות בעמדתו של יו"ר המפלגה בנימין נתניהו.

ל'בחדרי חרדים' נודע גם כי בשיחה נידונה האפשרות שחלק מחברי הכנסת ייעדרו מההצבעה כדי שיהיה רוב לחוק. ההחלטה של אותם ח"כים לא תהיה תלויה בעמדתו הסופית של נתניהו.

גורם בליכוד המקורב לציר ברקת-דיכטר אומר ל'בחדרי חרדים', כי נתניהו אשר מודע לאופוזיציה מבית, ישנה את עמדתו ברגע האחרון ולא יתנגד לחוק, זאת כדי לא לתת ביטוי ציבורי ל'מרד הפנימי' במפלגה.

לדברי הגורם, בשיחה אמש נדונו המשמעויות וההשלכות של המהלך אשר יוצג בחוץ כ'מרד פנימי' בליכוד, ובכוונתם להודיע בהמשך גם על הצבת מועמד אלטרנטיבי נגד נתניהו לראשות המפלגה, כאשר השמות הבולטים הם ברקת ודיכטר, מובילי 'ציר אנטי-נתניהו' בליכוד.

"כבר בימים אלו, חלק גדול מאלה שהיו עד כה קרובים לצלחת ונחשבו כ'מקורבים לנתניהו', מתחילים לאט-לאט להתרחק ממי שהיה בעבר מקור הכוח של הליכוד, וחושבים על אלטרנטיבה מתוך המפלגה", אומר הגורם.

כזכור, כבר אתמול, עם סיום הפגישה, החלו הרחרוחים בליכוד לגבי חוק האזרחות, ובמקום ההתנגדות המוחלטת הגיעו הודעות על "החלטה שתתקבל".

אותו גורם אמר על חוק יסוד ההגירה שהליכוד מנסה לקדם, כקונטרה נגד חוק האזרחות, כי החוק לא מתקדם מאחר והוא אינו אפוי בכלל, וכי מדובר בהטרלה בלבד.

בנימין נתניהו ניר ברקת אבי דיכטר מרד הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד