כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כאב הראש של 'ימינה'

ישפיע על העתיד? בנט מצטער: "עשיתי טעות"

פחות משבוע מאז ההצבעה על חוק האזרחות, ראש הממשלה צוטט הבוקר באומרו כי הוא מצטער על צירופו של עמיחי שיקלי ל'ימינה' - שכן מלבד העובדה שהוא הצביע נגד ממשלת השינוי, הוא גרם להפלת חוק האזרחות | כעת עומדת על הפרק ההכרזה על שיקלי כח"כ פורש; באופוזיציה מנסים למנוע

ישפיע על העתיד? בנט מצטער: "עשיתי טעות"
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע האשמות בין האופוזיציה לקואליציה על נפילת חוק האזרחות, היום (שישי) מצוטט ראש הממשלה נפתלי בנט באמירה על ח"כ עמיחי שיקלי - שעשויה לרמוז על צעדיו מולו בהמשך.

יו"ר 'ימינה' התייחס לנפילת חוק האזרחות, ולחבר הכנסת עמיחי שיקלי, שרץ איתו בבחירות האחרונות, והצביע נגד החוק וגרם להפלתו: "עשיתי טעות", אמר בנט על שיקלי, שכזכור הצביע גם נגד הממשלה בעת הקמתה לפני כחודש.

אמירתו של בנט על שיקלי, שפורסמה ב'ידיעות אחרונות', רומזת על המשך דרכו של הראשון כלפי האחרון בעניין ההכרזה על שיקלי כח"כ פורש. ישנם דיווחים כי ב'ימינה' רוצים להכריז על שיקלי כח"כ פורש, מה שיטיל עליו סנקציות ויגביל את פעילותו כפרלמנטר בבית הנבחרים.

שיקלי במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

בעקבות הדיווחים על כוונת 'ימינה' לפעול נגד שיקלי, באופוזיציה הגישו הצעת חוק, שתמנע הפרשת ח"כ שנאמן להבטחות המפלגה לבוחרים בתקופת מערכת הבחירות.

לפי הצעת החוק, שהוגשה על ידי יו"ר סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת יצחק פינדרוס, חבר כנסת שהצביע נגד הצבעת מפלגתו, בעקבות קיום הבטחת הבחירות, לא יוכרז כח"כ פורש, שעליו מוטלת המניעה להתמודד במפלגה קיימת בבחירות הבאות.

"חה"כ שהצביע בניגוד לעמדת סיעתו עקב קיום הבטחת בחירות שניתנה על ידי סיעתו לבוחר, קודם הבחירות", התנה פינדרוס בדברי ההסבר להצעת החוק, "לא יחשב כפורש מסיעה".

עמיחי שיקלי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד