כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שאלות נוקבות

פנייה למנדלבליט: בדוק את ההתנהלות הכספית של השר

בבחירות המוניציפליות שהתקיימו בשנת 2018, השר זאב אלקין התמודד לראשות עיריית ירושלים. במסגרת התמודדות זו ועל פי המפורסם בתקשורת בהרחבה, לקח השר אלקין כ-4.3 מיליון שקלים מהבנק להם היו ערבים מספר אנשי עסקים בעלי ממון רב | חבר הכנסת דוד אמסלם ליועמ"ש "ביהמ"ש העליון כבר פסק ששוחד איננו רק "תן וקח" אלא גם "שלח לחמך"

פנייה למנדלבליט: בדוק את ההתנהלות הכספית של השר
זאב אלקין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת דודי אמסלם שלח היום (שני) מכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, על מנת שיחקור את התנהלותו הכספית של השר זאב אלקין אחרי הבחירות המוניציפליות האחרונות, למי הוא חייב כסף וכיצד הדברים משפיעים על החלטותיו, ניגודי עניינים וכיוצ"ב.

חה"כ אמסלם פתח והסביר את שאלתו: "כידוע לך, בבחירות המוניציפליות שהתקיימו בשנת 2018, השר זאב אלקין התמודד לראשות עיריית ירושלים. במסגרת התמודדות זו ועל פי המפורסם בתקשורת בהרחבה, לקח השר אלקין כ-4.3 מיליון שקלים מהבנק להם היו ערבים מספר אנשי עסקים בעלי ממון רב. השר אלקין לא השיב את סכום העתק שהוא חב ולכן הבנק חילט את הערבות של אנשי העסקים. כתוצאה מכך השר אלקין חייב, לכל היותר, כיום סכום של 4.3 מיליון ₪".

בהמשך לדברים הברורים, שאל אמסלם את היועמ"ש שאלות נוקבות וביקש עליהם מענה: "אני משתומם שעד היום לא ראית בכך עניין בעל חשיבות ציבורית וטרם הורית לחקור את העניין. איני רואה את השוני שבין קבלת ערבות לקבלת כסף מזומן. מדובר בתרומה אסורה שיכולה להגיע עד לכדי שוחד. כפי הידוע לך ביהמ"ש העליון כבר פסק ששוחד איננו רק "תן וקח" אלא גם "שלח לחמך".

אמסלם המשיך ותהה: "לא יעלה על הדעת ששר מכהן בשני משרדי ממשלה (משרד השיכון והמשרד לענייני ירושלים ומורשת) חב סכום עתק למספר רב של אנשים כך שהציבור לא יודע אפילו מה ניגודי העניינים של בעלי החוב מולו, ושל בעלי החוב מול אנשים אחרים.

היות ואתה מכיר את המקרה על פי הפרסומים בתקשורת, עליך להורות על פתיחה בחקירה גם כשלא הוגשה תלונה קונקרטית בעניין (כך בדיוק נפתחו התיקים נגד רה"מ בנימין נתניהו שהרי לא הוגשה כל תלונה). ומאחר ועד היום לא ננקטה מטעמך כל פעולה, למרות שאתה יודע בדיוק כמוני את העובדות מכלי התקשורת ומכך אני מבין שגם אני יכול לקחת ערבויות, לצורך רכישת מקרקעין ואף מטלטלין, ולא להחזירן.

על פי הבנתי, במצב הדברים האמור עליך להוציא חוות דעת לפיה השר אלקין לא יכול לכהן כשר כל עוד הוא אינו מחזיר את הממון הרב שהוא חב. אודה לתשובתך הדחופה בטרם אפנה לערכאות הרלוונטיות, משום שמדובר בעניין ציבורי חשוב שיש בו ליקוי מאורות גדול.

אני סבור שלא מדובר בכספי מונופול, ומוטב להבהיר לציבור בישראל מה בכוונת מנדלבליט לעשות בנושא רגיש זה" סיכם אמסלם.

דודי אמסלם אביחי מנדלבליט זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד