כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תקף גם לזן הדלתא?

שיעור ההדבקה בבית עם שני הורים מחוסנים - צונח דרסטית

בצל הדיווחים על מגבלות החיסונים, מחקר חדש של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר ואוניברסיטת הסורבון בצרפת מצביע על שיעורים נמוכים משמעותית של העברת הנגיף ממחוסנים למי שאינם מחוסנים

שיעור ההדבקה בבית עם שני הורים מחוסנים - צונח דרסטית
אילוסטרציה צילום: unsplash

על פי תוצאות מחקר של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר ואוניברסיטת הסורבון בצרפת, שנערך בקרב 210 משפחות של עובדי בתי החולים וכלל 902 אנשים, שיעור ההדבקה בזן הבריטי בקרב בני משפחה ירד מ-%57 כששני ההורים לא מחוסנים ל-%4 בלבד כשההורים מחוסנים, כשמדובר בילד שאינו מחוסן, הסיכוי להדבקה הוא %35, וכשאחד ההורים מחוסן הסיכוי הוא %17.

בבית שבו שני ההורים מחוסנים למעשה צנח הסיכוי להדבקה של שאר בני המשפחה. עם זאת, קיים חשש כי שיעורי ההדבקה גבוהים יותר כשמדובר בזן הדלתא. כך מדווח הבוקר עיתון 'ידיעות אחרונות'.

"המחקר ייחודי משום שעד היום לא הבנו עד כמה אנחנו מדביקים ומדבקים", הסבירה פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא שהובילה את המחקר. "אני לא מאמינה בגישה של בידוד וחושבת שצריכים לחזור לחיים, אבל כן חשוב שאותו בן בית מאומת יהיה מבודד, וחשוב שגם מחוסנים יקפידו על כך".

עוד דווח ב'ידיעות אחרונות', כי הרשויות ברחובות ובפתח תקווה, החליטו לאסור כניסת מפעילי חוגים לגנים ולבתי הספר של החופש הגדול — על רקע ריבוי מקרי הדבקה ובידוד. על אף שבמשרד החינוך מציינים כי אין שום הגבלה לכניסתם, מדריכי חוגים והפעלות זועמים על הרשויות שמונעות את פעילותם וטוענים שמדובר ב"ענישה קולקטיבית".

"הרשויות כורתות את ענף מורי התל"ן, תכנית לימודים נוספת, חוגים והעשרות, והנפגעים העיקריים הם ילדי ישראל", התריעה יו"ר איגוד מורי תל"ן, צמרת אביבי. "אוסרים על כניסה באופן גורף, באופן שאינו מתרחש בשום מקום אחר, לא בקניונים, במופעים או בנתב"ג".

מעיריית רחובות נמסר כי "מפעילי חוגים עוברים בין קייטנות רבות ולכן פוטנציאל ההדבקה ההמונית גדול". מעיריית פתח תקווה נמסר: "מהבדיקות האפידמיולוגיות עולים ממצאים המראים באופן מובהק כי קיים קשר בין מקרי ההדבקה הרבים להיקף תחלופת אנשי הצוות בגנים".

דלתא קורונה חיסון מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד