כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לאחר המבוכה

חוק הדיינים אושר במליאה בקריאה ראשונה

לא התפשרו: בתום שבועיים מאז נפל החוק בעקבות טעות טכנית של יו"ר הכנסת מיקי לוי, הלילה (שלישי) אושר חוק הדיינים ברוב של 59 קולות | חברי האופוזיציה תקפו את ההתנהלות בקידום החוק: "לא חסרות צרות במדינה, אך העיקר המלחמה ביהדות ובדת"

חוק הדיינים אושר במליאה בקריאה ראשונה
עבאס ובנט במליאה. מאחור, מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר המבוכה לקואליציה לפני כשבועיים, אז חוק הדיינים נפל בעקבות טעות אנוש של יושב ראש הכנסת חבר הכנסת מיקי לוי, הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את החוק בהליך מחודש

בתום דיון ממושך, מליאת הכנסת אישרה סמוך לשעה 1:30 בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיינים בחוק מחודש, וכעת הוא צפוי לעלות לדיון מחדש בוועדת החוק ויכנסו בו השינויים הצפויים, מחדש.

כפי שדווח ב׳בחדרי חרדים׳ הממשלה עשתה תרגיל ליועץ המשפטי במטרה לזרז את ההליך, והביאה להצבעה בפני הממשלה וכעת בכנסת, נוסח לא מעודכן של החוק, שכעת יקבל את התיקונים בהליך מחדש ופליבסטר ממושך שיערך בהמשך השבוע.

במהלך הדיון תקפו חברי הכנסת את הממשלה, חבר הכנסת ישראל אייכלר אמר: ״בממשלה הזאת יש הסכמה שלא עוסקים בשום דבר כי היא מפוצלת ולא מסכימה על שום דבר, חוץ מדבר אחד- המלחמה ביהדות ובדת. עצם זה שאנחנו יושבים כאן בשעה כזאת ומדברים על הוועדה למינוי דיינים כאשר הרי לא חסרות צרות במדינה, זו הוכחה לכך. בשם הדמוקרטיה והשוויון לשלול מהגברים בכנסת את הזכות להיבחר לוועדה זו טיפשות ועוול".

הכנסת חוק הדיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד