כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"אנחנו כמו דגים, העם כמו ים"

ראיון ראשון: בנו של הדיקטטור יוצא מהמחבוא

בנו של הדיקטטור הלובי מועמר קדאפי, יוצא מהמחבוא לאחר שש שנים בהן הסתתר ומעניק ראיון לעיתון ה'ניו יורק טיימס' | סייף אל-איסלאם קדאפי, מצהיר על כוונותיו הפוליטיות ועל הדרך בה הוא מכוון להשתלט מחדש על המדינה השסועה והמוכה

ראיון ראשון: בנו של הדיקטטור יוצא מהמחבוא
צללית צילום: unsplash

סייף אל-איסלאם קדאפי, בנו של הדיקטטור הלובי מועמר קדאפי, שחוסל ב-2011 על ידי מפגינים, יצא ממחבואו לאחר שנעלם לפני שש שנים והודיע ​​על כוונתו להיכנס שוב לפוליטיקה ולהחזיר את "האחדות" בלוב.

קדאפי אמר בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי בכוונתו "לשקם את האחדות האבודה לאחר עשור של כאוס שהגיע בעקבות מות אבי", ולא פסל את תפקיד הנשיא.

האיש בן 49 עדיין מבוקש על ידי בית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג, בגין פשעים נגד האנושות, ונידון למוות על ידי בית משפט בלובי בשנת 2015, אך הוא לא הוצא להורג.

בנוגע לאפשרות של איחוד בלוב, אמר קדאפי על הפלגים השונים בלוב, "זה לא האינטרס שלהם להקים ממשלה חזקה".

ל"ניו יורק טיימס" הוא התראיין מתוך וילה בתוך מתחם סגור בזינטאן שבמערב המדינה, "בגלל זה הם מפחדים מבחירות" הוא אמר. הוא סירב להתנצל על הזוועות שביצע משטרו של אביו, והגן על אביו, וטען שרוב הלובים סבורים כעת כי הממשלה הייתה צריכה לנקוט עמדה קשה יותר נגד המורדים. "מה שקרה בלוב לא היה מהפכה", אמר. "אתה יכול לקרוא לזה מלחמת אזרחים, או ימים של רוע, זאת לא מהפכה". סייף אל-איסלאם הוא בנו השני של הדיקטטור מועמר קדאפי ששלט בלוב באגרוף ברזל משנת 1969 ועד מותו בשנת 2011.

קדאפי הבן שהיה עצור על ידי מורדים, שוחרר על ידי קבוצת המיליציה, אך הוא לא הופיע בפומבי שוב, גם לאחר שמועות שהוא מת או שהוא מתכנן קאמבק פוליטי. בית הדין הבינלאומי רוצה להעמידו לדין, אך לא נראה שמישהו בלוב מתעניין ברצון של בית הדין הבינלאומי בהאג.

בראיון ל"ניו יורק טיימס" טען קדאפי כי כעת הוא ידיד של שוביו לשעבר, ואמר שהם "עכשיו חברים שלי", והוסיף כי קבוצת המיליציה הבינה שהוא יכול להיות בעל ברית רב עוצמה. באוקטובר האחרון נחתמה הפסקת אש שעצרה במידה רבה את מלחמת האזרחים ארוכת השנים, אך המדינה נותרה מחולקת בין מזרח למערב ומלאה בכוחות זרים ושכירי חרב מרוסיה, מזרח התיכון ואפריקה.

הפלגים הסכימו על עריכת בחירות בתחילת דצמבר, אך דיפלומטים רבים במערב אמרו כי אין להם הרבה תקווה שהבחירות יתקיימו.

כשנשאל אם זה מרגיש מוזר לחפש מחסה בקרב העם הלובי שהוא ברח ממנו בשנת 2011, הוא אמר: "אנחנו כמו דגים, והעם הלובי הוא כמו ים בשבילנו, בלעדיהם אנו מתים. שם אנו מקבלים תמיכה, העם הלובי הוא האוקיינוס שלנו".

מועמר קדאפי לוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד