כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תחליף לקושנר

ביידן מינה מקשר בין הבית הלבן לקהילות היהודיות האמריקאיות

הנשיא ביידן מינה מקשר בין הקהילות היהודיות לבית הלבן, המינוי מגיע על רקע מינוי נוסף של יהודייה לתפקיד בכיר, בשבוע שעבר מינה ביידן את דבורה ליפשטאדט, היסטוריונית של השואה, למי שתהיה אחראית על המעקב לגבי אנטישמיות בארה"ב

ביידן מינה מקשר בין הבית הלבן לקהילות היהודיות האמריקאיות
חנן ויסמן צילום: מתוך הטוויטר שלו

חנן ויסמן, בן 37, מונה על ידי הנשיא ביידן כאיש הקשר בין הקהילות היהודיות לבית הלבן. חנן מילא בעבר את אותו תפקיד בממשל אובמה בין השנים 2016-2017. על מינויו דיווח לראשונה 'הוושינגטון פוסט', והוא משמש כיום כמנהל טכנולוגיה ודמוקרטיה במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן.​

בראיון קודם הוא תיאר את תפקידו כ"מגשר עם נתיבים הפועלים לשני הכיוונים, אני צריך להעביר בבת אחת את מדיניות הנשיא ועמדותיו לקהילה היהודית, אך גם צריך להעביר במלואו את מגוון הפרספקטיבות מהקהילות היהודיות בחזרה למקבלי ההחלטות בבית הלבן".

במהלך ממשל טראמפ, הוא כיהן במשרד החוץ כמוביל המדור לחופש האינטרנט ולעסקים ולזכויות אדם. כיום הוא משמש כמנהל הטכנולוגיה והדמוקרטיה במועצה לביטחון לאומי. ויסמן שירת בעבר במשרד הביטחון ועבד לצד אירה פורמן, השליחה הנלחמת באנטישמיות במשרד החוץ.

נתן דיאמנט, מנכ"ל מרכז ההסברה לאיגוד האורתודוכסי, אמר כי "הבית הלבן עושה עבודה מאוד מאוד טובה ועבודה יזומה בכל הנוגע לקשר עם קהילות דתיות - לא רק הקהילות היהודיות, אלא גם קהילות מכל מגזר, הפועלות ללא מטרות רווח בכל רחבי ארה"ב".

"אנו נרגשים מכך שחנן ויסמן ישמש כאיש הקשר של הבית הלבן לקהילה היהודית", אמר גורם בבית הלבן לוושינגטון פוסט', "חנן יספק מנהיגות חזקה במאמצי הממשל לשתף פעולה עם מנהיגים, ארגונים וחברי קהילה יהודים למאבק באנטישמיות ושנאה; לעזור לאנשים במצוקה, לתמוך ביחסי ארה"ב - ישראל; ולקדם כבוד ושוויון והזדמנות לכולם".

התפקיד לא התממש במהלך ארבע שנות כהונתו של דונלד טראמפ, לאחר שג'ארד קושנר חתנו של הנשיא לשעבר שהיה יועץ בכיר, יחד עם הנציג המיוחד למשא ומתן למזרח התיכון אבי ברקוביץ', טיפלו בנושא, גם לקושנר וגם לברקוביץ יש רקע יהודי אורתודוקסי מודרני.

בנוסף לקשר בין ממשל ביידן למנהיגי ארגונים יהודיים גדולים ומשפיעים בקהילה, על וייסמן יוטל לתכנן את מסיבת החנוכה השנתית בבית הלבן.

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, שיבח את המינוי "במיוחד לאור העלייה בתקריות האנטישמיות האחרונות, אנו שמחים שהבית הלבן בחר בחנן ויסמן למלא סוף סוף את עמדת הקשר לקהילה האמריקאית היהודית".

ויסמן, גם הוא יהודי אורתודוקסי מודרני מבולטימור, קיבל תואר ראשון מאוניברסיטת מרילנד ותואר שני בבית הספר לשירות החוץ של אוניברסיטת ג'ורג'טאון.

ג'ו ביידן יהודי קהילות יהודיות ממשל איש קשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד