כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עם תום ימי השבעה

הפוליטיקאי לשעבר סופד לרבו: "מרגיש חובה לספר"

לאחר שהסתיימו ימי השבעה על הרב צוקרמן זצ"ל, מבכירי רבני ישיבת 'הר המור' - הרב רפי פרץ, פוליטיקאי וראש מכינת 'עצם' לשעבר, שהיה תלמידו ספד: "זכיתי שהרב בנה אותי מראשית דרכי התורה; אף פעם לא וויתר" | הוא סיפר: "הרב ידע לחיות בשמים שרגליו עמוק בקרקע"

הפוליטיקאי לשעבר סופד לרבו: "מרגיש חובה לספר"
רפי פרץ צילום: Gili Yaari/Flash90

הרב רפי פרץ, הרב הראשי לצה"ל ויו"ר 'הבית היהודי' ושר החינוך לשעבר, ספד הערב (שלישי) לרבו הרב אברהם יהושע צוקרמן זצ"ל.

לאחר השבעה סופד הרב פרץ לרב צוקרמן זצ"ל, מבכירי רבני ישיבת 'הר המור' - הישיבה השמרנית המובילה במגזר הדתי-לאומי. הוא סיפר על אישיותו ועל כך שהוא תמיד היה שם בשבילו ולא ויתר אף פעם.

"בתם ימי השבעה על מורי ורבי הרב צוקרמן זצ"ל, מרגיש חובה לספר על אישיותו העליונה", פתח. "זכיתי שהרב צוקרמן בנה אותי מראשית דרכי בתורה, עוד מימי ישיבת מרכז הרב עת הגעתי כבוגר צבא והרב קיבל אותי לישיבה ועד לכל תפקידי הציבוריים".

הרב פרץ המשיך: "לרב היתה היכולת להיות מצד אחד מרחף, חי במחוזות רזים ונסתרים, מקומות שהשכל לא מבין אבל הנשמה מתרשמת. ומצד שני הרב יכל לרדת לתחתיות ארץ. לשאול ולהתעניין, לייעץ ולכוון בדברים שלעיתים חשבתי שאינם מכבודו. לא מקומתו ולא לדרגתו".

"אף פעם הרב לא וויתר. לא בהסברת סוגיא בעיון, או בלימוד פסקה בדברי הרב. לא בהקמת המכינה בעצמונה, שניתן לומר בצורה ברורה שללא הדרכת הרב לא הייתה קמה. וגם בכל צומת שבה הייתי בשנותיי בתפקידים ציבוריים", הוסיף.

"הרב ידע לחיות בשמים שרגליו עמוק בקרקע. יציבות", כתב שר החינוך לשעבר. "הרב צוקרמן זצ"ל היה שם תמיד בשבילי. ידע לכוון, לרומם, לא וויתר אף פעם. היכולת הזו להצליח לגעת בנפש האדם, להיות בצרתו אבל באותה נשימה לעוף בגובה".

"הכאב גדול, ועוד יגיעו ימים שבהם ענקיותו תתפשט ותתגלה. צר לי על לכתו של ענק שבחבורה, מאיר פניו ולבבות, אני תפילה שנשמתו הגדולה תאיר לנו ונזכה להיות נאמנים לה', לתורתו ולעמו", ספד.

רפי פרץ הרב צוקרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד