כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לפחות 70 נספים

שריפות קטלניות באלג'יריה; ישראל מואשמת

לפחות 70 בני אדם מתו בשריפות שפרצו באלג'יריה בשבוע שעבר. לשכת הנשיא האשימה את מרוקו וישראל, איתם היא נמצאת ביחסים עכורים 

שריפות קטלניות באלג'יריה; ישראל מואשמת
אילוסטרציה צילום: pixabay

אלג'יריה מאשימה שתי קבוצות בשריפות הקטלניות שהשתוללו בימים האחרונים במדינה. לטענת אלג'יריה, ישנן שתי קבוצות שאותן כינתה לאחרונה כ"ארגוני טרור", וטענה כי הן נתמכות על ידי מרוקו וישראל.

מלשכת נשיא אלג'יריה נמסר אתמול כי המשטרה עצרה 22 בני אדם בגין הצתת השריפות, הלשכה הטילה אחריות על קבוצת רשאד ו-MAK, תנועות המתנגדות לממשלה. לפחות 70 בני אדם מתו בשבוע שעבר מהשריפות, כולל 28 אנשי צבא שבאו לסייע לתושבים.

אלג'יריה אשר עוינת את ישראל מאז ומתמיד, קבעה כי שתי הקבוצות הן ארגוני טרור ולשכת הנשיאות אמרה כי קבוצת MAK "זוכה לתמיכה ועזרה מצד גורמים זרים, במיוחד מרוקו והישות הציונית". 

"מעשי העוינות הבלתי פוסקים שביצעה מרוקו נגד אלג'יריה חייבו את בחינת היחסים בין שתי המדינות", נכתב בהודעה. עוד נמסר, כי תהיה "הגברת בקרה ביטחונית בגבולות בין המדינות".

היחסים בין אלג'יריה ומרוקו גרועים במשך עשרות שנים, כאשר אלג'יריה תומכת בתנועת 'פוליסריו' המבקשת עצמאות בסהרה המערבית, טריטוריה שמרוקו רואה בה כחלק ממרוקו.

אלג'יריה אינה מכירה בישראל, ומתייחסת לישראל בהצהרות רשמיות כ"ישות הציונית". והסכם השלום בין ישראל למרוקו שהביא קשרים דיפלומטיים מלאים, רק הרגיז את האלג'יראים עוד יותר.

אלגיריה גל שריפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד