כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ההבהרה בפרסום ראשון

לאחר שפער פיו: נאמן ביתו של הגאב"ד מתנער מהאיש ומדבריו

לאחר שהעסקן ממירון זלזל באדמו"רים ובמעמדי ההדלקות במירון במילים שא"א לתארם, נאמן ביתו של הגאב"ד הגרי"ט וייס מתנער ממנו ומכחיש כי נשלח כנציגם או לדבר בשמם, זאת בניגוד למה שהצהיר בפני חברי ועדת החקירה: "כואב מאוד על הדברים החמורים שנאמרו" • פרסום ראשון

לאחר שפער פיו: נאמן ביתו של הגאב"ד מתנער מהאיש ומדבריו
ההדלקה של תולדות אהרן במירון צילום: שוקי לרר

לאחר הזלזול של העסקן אברהם פרויליך באדמו"רים ובמעמדי ההדלקות במירון במילים שאי אפשר לתארם ושגרמו לחילול ה' נורא, במסגרת שלב העדויות היום (שלישי) בפני ועדת החקירה ל'אסון מירון', נאמן ביתו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס מתנער מהאיש ומכחיש כי נשלח כנציגם או לדבר בשמם, זאת בניגוד למה שהצהיר בפני חברי ועדת החקירה.

הרב עמרם שפירא פרסם הערב הודעה ומחאה, בה הוא כותב: "נתבקשתי ע"י רבנו הגדול מרן שליט"א, להודיע שעצם הופעת הרב פרויליך שיחי' בפני הוועדה, לא הייתה בשליחותו ובהתייעצות עם מרן שליט"א, ואינו מייצג אותו".

"ובוודאי הדברים הפוגעניים בגדולי ישראל ובמנהגי ישראל שנאמרו ע"י הוא למורת רוחו של מרן שליט"א, וכואב מאוד על הדברים החמורים שנאמרו ע"י, ומוחה נמרצות על בזיון התורה, והאמת והשלום אהבו", דברי הרב שפירא.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי במסגרת היום השלישי בשלב העדויות, זימנה ועדת החקירה לאסון במירון גורמים נוספים האחראים על קבר הרשב"י וארגון ההילולה. חבר ועדת החמישה, הרב אברהם פרויליך, טען במהלך הדיון כי חשש מאסון כבר בשנים קודמות. 

"כמעט כל שנה היה אסון", אמר הרב פרוליך בעדותו. "ראיתי בשנים עברו את ההדלקה בתולדות אהרן והקמתי קול זעקה, לא הייתה שנה שלא משכתי את המשטרה באוזניים כדי להיפגש איתי. הטריבונות של תולדות אהרון הן אם כל חטאת. כל שנה היה כמעט אסון".

פרויליך אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה הרב יצחק טוביה וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד