כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"המספרים בשטח גבוהים יותר"

איראן שוברת שיא נוסף: 709 מתים מקורונה ביממה

מדינה מוכה: איראן שספגה מכה אנושה מאז פרצה המגפה, מפרסמת כי אמש נחצה שיא מתים חדש | מנגד, גורמים טוענים כי המספר האמיתי בשטח גבוה בהרבה

איראן שוברת שיא נוסף: 709 מתים מקורונה ביממה
אזרחים באיראן צילום: unsplash

איראן שברה שיא חדש במקרי המוות מנגיף הקורונה ביום שלישי (אתמול) לאחר שמשרד הבריאות הודיע ​​על 709 מתים מאז יום שני, ומעל 40,000 נדבקים במשך 24 השעות שבין שני לשלישי.

עם זאת, גורמים מערביים טוענים שמספר המתים שהודיעה הממשלה נוגע לאותם מטופלים שנבדקו חיוביים לקורונה, אך רבים נוספים מתים מבלי להיבדק ואינם נחשבים כקורבנות המגיפה.

גם מתוך איראן נשמעים קולות דומים, ד"ר מוחמד-רזה זפרגנדי, ראש המועצה הרפואית באיראן, גוף ממשלתי למחצה, הודיע ​​ביום שני כי משרד הבריאות אינו כולל את החולים שמתו לפני ביצוע בדיקת קורונה, כך שהמספרים גבוהים בהרבה מהמספרים של משרד הבריאות.

אתר Iran International מדווח, כי סעיד כחל, מנהל בית הקברות הראשי בטהראן, הודיע ​​ב ף-20 באוגוסט כי 216 קורבנות קורונה נקברו רק בבירה טהרן, באותו יום משרד הבריאות הכריז על 550 מתים לכל המדינה. רק 10 אחוזים מכלל האוכלוסייה האיראנית התחסנה.

לטענת גולים איראנים, התנהלות המשטר האיראני גובלת בהפקרות ובפשע נגד האנושות, מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, אמר בתחילת השבוע כי לא ניתן לסמוך על חיסונים המיוצרים בארה"ב ואין שום ערובה שהחיסונים שלהם לא יגרמו בכוונה לשיתוק בחולים. אך המספרים הגבוהים לא מטרידים את בכירי המשטר.

"איננו יכולים לסמוך על האויב בייבוא ​​חיסונים זרים", אמר המפקד סלאמי בפגישה עם גורמי בריאות, "איזו ערובה לכך שארצות הברית, האויב מספר אחת של האומה הזו, לא נותנת לנו חיסונים הגורמים לשיתוק",

דבריו מגיעים על רקע אישור מטעם גורמים איראנים שדיווחו בשבוע שעבר כי ניתן היתר לייבא חיסוני פייזר ומודרנה בתנאי שיוצרו מחוץ לארה"ב. החיסון אסטרה-זנקה המיוצר במדינות אחרות מלבד בריטניה, אושר גם הוא, חיסונים שיוצרו בדרום קוריאה ויפן, שימשו במשך זמן מה את תוכנית החיסונים האיראנית. אך הרשויות אומרות כי הן מנסות כעת לרכוש חיסוני פייזר ומודרנה המיוצרים במדינות אחרות מלבד ארצות הברית.

קורונה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד