כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
13 חיילים הרוגים

טראמפ לועג לביידן: "בזמני זה לא היה קורה"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לועג ליריבו הנשיא ביידן וטוען כי הפיצוצים בשדה התעופה בקאבול לא היה קורים אילו הוא היה נשיא

טראמפ לועג לביידן: "בזמני זה לא היה  קורה"
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ תקף את הנשיא ג'ו ביידן על פיגועי ההתאבדות הקטלניים מחוץ לשדה התעופה הבינלאומי של קאבול ביום חמישי, וטען בהצהרה כי "זה לא היה קורה אילו הייתי הנשיא שלכם".

הנשיא לשעבר טראמפ פרסם את ההצהרה בסרטון של שתי דקות ו-15 שניות ברשת 'פוקס ניוז' בתוכנית "האניטי" של רשת הטלוויזיה, בדבריו הזכיר טראמפ את 13 אנשי השירות האמריקאים שמתו בפיגועים "פראיים וברברים", וגם הזכיר כי נהרגו לפחות 60 אפגנים על ידי ארגון הטרור דאעש.

"הלוחמים האמריקאים האצילים האלה הקריבו את חייהם בתפקיד", אמר. "הם הקריבו את עצמם למען המדינה שהם אוהבים, כשהם מתמודדים עם לחץ של זמן כדי להציל את אזרחיהם מפגיעה. הם מתו כגיבורים אמריקאים והעם שלנו יכבד את זכרם לנצח".

הנשיא לשעבר גם הביע תנחומים למשפחותיהם של אנשי השירות שנפלו ואמר: "היום כל האמריקאים מתאבלים לצידכם". לאחר מכן פנה ליוצאי מלחמת 20 השנים באמריקה באפגניסטן, ואמר להם: "אנו יודעים מה עשיתם, אנו יודעים עד כמה הייתם אמיצים, ואנו מודים לכם, אנו מצדיעים לכם ואנו מכבדים אתכם על כל המסירות".

בהופעתו אצל המארח שון האניטי, טראמפ זעם על ממשל ביידן על כך שעבד עם הטליבאן בניסיון להביא את נסיגת אלפי אזרחים אמריקאים ואפגנים שסייעו לכוחות נאט"ו בראשות ארה"ב שהפילו את הטליבאן מהשלטון בשנת 2001.

"הטליבאן הוא האויב", אמר הנשיא לשעבר. "התמודדתי עם מנהיג הטליבאן, הוא אדם קשוח וקשה שנלחם בנו במשך שנים רבות, ואנחנו משתמשים בהם כעת כדי להגן עלינו? תראה מה קרה עם ההגנה שלהם, 100 אנשים, הם אומרים יותר ממאה אנשים נהרגו ו-13 מהצבא המדהים שלנו נהרגו, וזו רק ההתחלה".

טראמפ התייחס להסכם שחתם עם הטאליבן. "הם לא היו עושים דבר בלי אישור שלי", המשיך טראמפ. "כל מה שהם עשו היה מבוסס על תנאים, והתנאי הגדול ביותר היה שהם לא יכולים להרוג אמריקאים. הם יכולים לחזור למלחמת האזרחים שלהם אחרי שנלך, הם יכולים לעשות מה שהם רוצים לעשות, אבל בתנאי שלעולם לא יהרגו אמריקאים ולעולם לא יוכלו לבוא למולדתנו, והם ידעו מה יקרה אם יעשו זאת אי פעם".

דונאלד טראמפ ג'ו ביידן אפגניסטאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד