כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מעורר תמיהה"

כך מחבל השר באמון בין המשטרה לחרדים // דעה

לאחר שמשטרת ישראל שמה לה למטרה לנהל שיח פתוח עם המגזר החרדי ולטפל ברגישות בבעיות, תוך מציאת פתרונות מקובלים, מגיע השר הממונה ובמחי כמה התבטאויות הורס הכול | אברמי פרלשטיין בטור זועם במיוחד על השר ששם לו למטרה להפלות בין חרדים לחילונים ולהצר את צעדיהם של המבקשים לעלות לציון באומן ובכך פוגם באמון שנרקם בין החרדים למשטרה

כך מחבל השר באמון בין המשטרה לחרדים // דעה
השר עמר בר לב צילום: פלאש 90

מערכת היחסים בין החרדים למשטרה ידעה עליות ומורדות במהלך השנים, בעיקר מורדות. בשנים האחרונות במשטרת ישראל החליטו ליזום שינוי והחלו ליצור שיח ושיתופי פעולה עם אנשי הציבור החרדים, תוך מציאת פתרונות מקובלים בשלל נושאים אקטואליים שעל הפרק.

רק בחודש האחרון ראינו ביקורים מיוחדים של צמרת המשטרה בישראל ובראשם המפכ"ל יעקב שבתאי בבתיהם של כל גדולי ישראל והרבנים. צמרת המשטרה אינה באה רק כדי לקבל ברכה, אלא גם לשמוע ולהבין את הצרכים של הציבור החרדי שלפעמים חוסר רגישות או התחשבות מובילים לפיצוצים והמטרה היא אחת: לבנות מערכת של אמון הדדי. 

לא מדובר רק בנושא של אלימות שוטרים נגד חרדים או אפליה בכוח המופרז שהמשטרה מפעילה נגד החרדים, אלא במקרים רבים בתוככי הקהילה בהם המשטרה מגלה אכפתיות ורצון לטפל בצורה נכונה במקרים רבים שאין כאן המקום לפרטם. 

אך יש מי שבימים האחרונים מחבל במחי יד בכל הקשר העדין בין החרדים למשטרה: השר לביטחון פנים החדש עמר בר לב, בסדרת התבטאויות בראיונות בכלי התקשורת נגד הנסיעה לאומן בראש השנה הוביל לזעם רב ולתסכול בקרב כל חלקי הציבור הדתי בישראל ובכך למעשה פוגע באופן ישיר ביחסים העדינים שנרקמו בין החרדים למשטרה בעמל רב במהלך השנים האחרונות.

‏השר התבטא כי "הפצצה המתקתקת זה אומן". השר אף ערך השוואה עם התכנסויות בציבור החילוני, לדבריו: "הופעה של עומר אדם עם 12 אלף בני אדם שנמשכת 3 שעות זה בעייתי, אבל 5 ימים של 30 אלף אנשים צמודים - בעייתי יותר". השר לא התייחס כלל לנסיעות ביולי אוגוסט שבה המדינה לא עשתה כלום לאלפי הישראלים שהמריאו בזהב אחר זה. 

בר לב הגדיל ואמר "מדובר ב"מגה אירוע" שעלול לגרום לנזק גדול להתמודדות הלאומית נגד התפרצות הנגיף. נראה לי מוזר שאנחנו מתעלמים מפצצה מתקתקת. אומן, 100 אלף איש שם בצפיפות עולים על מטוס, מתפזרים לבתים, אחר כך מתפזרים לבתי כנסת. יש כאן מגה אירוע. קחו בחשבון ש-15 אלף כבר מזמן שם". 

התבטאויותיו של בר לב מעוררות תמיהה, שכן לא כמו אצל השרים הקודמים במשרד לביטחון פנים כדוגמת: גלעד ארדן ואמיר אוחנה שהבינו גם את חשיבות הקשר עם הציבור החרדי, סדרת התבטאויות כאלו של השר אינן מותירות ספק בעניין רצונו התנכל באופן מכוון לציבור החרדי.

גורמים חרדים עמם שוחחנו תוקפים את השר ואומרים: "הציבור החריד הוא לא שק חבטות, ראינו איך כולם היום מבינים את מה שהציבור החרדי עשה בגלים הקודמים של הקורונה, ואיך הממשלה נלחמת היום שהמוסדות יפתחו, ומותירה את שגרת החיים כרגיל בשיא מגיפת הקורונה". אחד מהם ציין כי "הקשר עם המשטרה הוא קשר טוב שהולך ומחזק במטרה להגיע להבנה בכל מה שקשור לבעיות בתווכי הציבור החרדי".

בביקור שערך המפכ"ל בבתי גדולי ישראל הוא אמר לרבנים: "לאוכלוסייה החרדית שומרת החוק מגיע משטרה נחושה ומקצועית שפועלת עבורו ומודעת לשפה ולתרבות של העולם החרדי, משטרה שיודעת לנהל שיח פתוח ומחבר לפתרון בעיות הקשורות לממשק בין המשטרה לקהילה החרדית, ולכן הקמנו את חטיבת הקהילות ובתוכה מחלקה מיוחדת בראשות רב המשטרה לכל הנושאים הקשורים בחרדים".

מכאן תצא הקריאה לשר בר לב , אנא גלה רגישות, לך אחר העובדות, אל תפלה בין המגזרים ואל תחבל בקשר בין המגזר למשטרה.

עמר בר לב משטרה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד