כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עשרות בתי כנסת ניזוקו

חשש מסופות טורנדו: מבול בריכוזים החרדיים בניו יורק וניו ג'רזי

ההתחממות הגלובלית: סופות טורנדו חוללו השבוע שמות באזור לואיזיאנה ומיסיסיפי ואלו הוכרזו כאזור מוכה אסון, בלילה האחרון ספיחי הסופה הגיעו גם לניו יורק וניו ג'רזי | בתי כנסת הוצפו לחלוטין כמו גם חתונות שנקטעו באיבן. בנמל התעופה ניוארק נתקעו נוסעים חרדים רבים | צפו

חשש מסופות טורנדו: מבול בריכוזים החרדיים בניו יורק וניו ג'רזי
זוג חרדי על סירה בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

מארה"ב מגיעים הבוקר דיווחים על סופות טורנדו שנמשכו ממרילנד לדרום ניו ג'רזי, וחשש מטורנדו שהחל אתמול בלילה (רביעי) עד היום (חמישי) בבוקר, שעון מקומי. הגשם נמשך לאורך כל הלילה, ראש עיריית ניו-יור ביל דה בלאזיו הכריז הלילה על מצב חירום בעיר לאור "מזג האוויר ההיסטורי" שגרם להצפות רבות. הרכבת התחתית של העיר הפסיקה לפעול כמעט לחלוטין. גם מושל מדינת ניו-ג'רזי פיל מרפי הכריז על מצב חירום במדינה בעקבות הסכנה מסופת "אידה".

בין המיקומים שהוצפו היה גם בית הכנסת הראשי של חב"ד ב-770, השיטפונות הגיעו לעומק של מספר סנטימטרים במבואה הראשית ונשפכו למרתף. 

אך לא רק בחב"ד, שטפונות גדולים מילאו במים מאות בתי כנסת וישיבות באזור ניו יורק וניו ג'רזי. ברקע הגשם השוטף והחשש מסופת טורנדו, הרשויות בניו יורק, הזהירו לא לנהוג עם המכונית באזורים בהם המים מכסים את הכביש. כאשר לעיתים עומק המים עשוי להיות גדול מדי מכדי לאפשר למכוניות לעבור בבטחה.

במקביל, מאות אנשים נתקעו בנמל התעופה בנויארק. לעת עתה אי אפשר לצאת מהשדה עקב ההצפות. נמל התעופה ניוארק כולו הוצף, טיסות רבות מבוטלות, וכתוצאה מכך חרדים רבים תקועים בדרכם לארץ לימי החגים, כמו גם אולמות חתונה ואירועים שהתמלאו במים ונקטעו באיבם.

כאמור, על פי הדיווחים, ההצפות הגדולות בריכוזים החרדים בניו יורק ובניו ג'רזי, הותירו מכוניות שקועות ותשתיות לא מתפקדות, בתיעודים מניו ג'רזי נראה טורנדו מתקרב ושיטפונות שהצריכו סירות לחלץ נהגים תקועים.

בתיעודים מקראון הייטס נראים רמזורים מושבתים, והראות לנהגים בכביש היתה מופחתת באופן משמעותי. הרשויות פנו לתושבים בבקשה "אנא היו ערניים במיוחד, ודאגו לבדוק אם יש הולכי רגל וכן נהגים אחרים שנוסעים קרוב אליכם, סעו לאט כדי למנוע תאונות".

השיטפונות הגיעו למספר מקומות נוספים, לפני יומיים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על לואיזיאנה ומיסיסיפי כאזורי אסון, כדי לתת להן סיוע פדרלי. ביממה האחרונה מפלס המים ירד, וחשף את מימדי ההרס של סופת "איידה". אזורים רבים הוצפו, והרשויות עדיין לא עשו בדיקת נזקים מסודרת, כעת ספיחי הסופה הגיעו לניו יורק.

טורנדו ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד