כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסופה "איידה" מכה בניו יורק

ניסיונות החילוץ כשלו: הרב וייסמנדל טבע ברכבו בשיטפונות העזים

בנו של הגאון רבי חיים מיכאל בער וייסמנדל זצ"ל שהציל יהודים בשואה במסירות נפש, הלך לעולמו במהלך הסופות הקשות. רכבו של הרב שמואל דוד וייסמנדל בן ה-69 נסחף בשיטפונות הסופה 'איידה' שפוקדת את ניו יורק. הוא לא הצליח להיחלץ למרות מאמצי הבן לנסות להצילו

ניסיונות החילוץ כשלו: הרב וייסמנדל טבע ברכבו בשיטפונות העזים
הרב וייסמנדל לצד השטפונות אמש צילום: באדיבות המצלם

אסון קשה בניו יורק החסידית: הרב החסיד רבי שמואל דוד וייסמנדל זצ"ל מקרית נייטרא בניו יורק, טבע הלילה (חמישי) בשיטפונות הסופה "איידה" שפוקדת את העיר ניו יורק. רבי שמאול ז"ל היה בתוך רכבו בדרכו ממונסי לביתו בקרית נייטרא ונשטף אל תוך הסופה. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' עשרה בני אדם טבעו בשיטפונות הגדולים במדינת ניו יורק אתמול בלילה, אחד מהם היה הרב שמואל וייסמנדל ז"ל שנפטר לאחר שלא הצליח להימלט מהמים העמוקים שם שקע עם רכבו ולמגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 69.

רק אתמול בנו, משה וייסמנדל פרסם סטטוס מבהיל בו קרא לסיוע דחוף לאביו שנתקע במעמקי המים, הבן ביקש סיוע של רכב כבד שיכול לחלץ את אביו מרכבו, אך למגינת לב, אביו נפטר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי 'חסד של אמת' וארגון 'חברים' מקרית יואל, מטפלים בנפטר כדי לוודא שכבוד המת נשמר.

המנוח הוא בנו של הגאון הנודע רבי חיים מיכאל דב ויסמנדל זצ"ל שהיה ידוע פעילותו הרבה למען הצלת כלל ישראל בזמן מלחמת העולם השנייה תוך כדי מסירות נפש ממשית וסיכון עצמי גבוה , שימש כראש ישיבת נייטרא.

כאמור, לפחות עשרה בני אדם טבעו בשיטפונות בעקבות הגשם שלא היה בניו יורק משנת 1927, בתוכם כאמור הרב וייסמנדל, עשרות אלפי אנשים היו תקועים בשיטפונות, כאשר ניו יורק, וניו ג'רזי היו עם גשמים היסטוריים וסופות טורנדו.

עשרות בתי כנסת, ספרי תורה, ודירות בקומת הבייסמנט ניזוקו קשות, טיסות שהיו אמורות לצאת לישראל עם מאות נוסעים חרדים בוטלו ונדחו. 

על מסע הלווית הרב וייסמנדל נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

נייטרא שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד