כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בדרכו שלו

מדוע דחה הרודן מצפון קוריאה חיסונים תוצרת סין

שלושה מיליון חיסונים הוצעו לצפון קוריאה על ידי ארגון בינלאומי שמסייע למדינות עניות בעולם להתמודד עם הקורונה, אך הרודן סירב לקבלם

מדוע דחה הרודן מצפון קוריאה חיסונים תוצרת סין
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

צפון קוריאה דחתה הצעה לקבל שלושה מיליון חיסונים לקורונה, שפותחו על ידי יצרנית התרופות הסינית "סינובאק ביוטק", וטענה כי החיסונים צריכים להימסר למדינות שמתמודדות עם התפרצות גבוהה יותר, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

על פי הדיווח, הוצעו לצפון קוריאה חיסונים מאחר והיא מדינה מבודדת וענייה, החיסונים הוצעו על ידי תוכנית "קובאקס" (COVAX) יוזמה עולמית שמנוהלת על ידי ארגון הבריאות העולמי ומספק חיסונים למדינות עניות או כאלה שלא התארגנו מראש על חיסונים.

קרן הילדים של האו"ם 'יוניצ'יף' (UNICEF), המספקת חיסונים מטעם תוכנית "קובאקס" דיווחה כי המדינה דחתה את המשלוח של שלושת מיליון החיסונים, וציינה כי "עדיף לתת את החיסונים למקומות עם התפרצות הנגיף במקומות אחרים". צפון קוריאה מדינה מבודדת, ולא ברור מה מצב האזרחים בכל הנוגע להתנהלות עם נגיף הקורונה.

עוד דווח, כי חיסונים של חברת אסטרה-זנקה, היו אמורים גם הם להימסר לצפון קוריאה, אך המסירה התעכבה, לא דווח מדוע. המדינה המבודדת המונה כ-25 מיליון נפש, עדיין לא קיבלה חיסונים, וטענה כי אין בשטחה נדבקים בנגיף הקורונה, אך בכל זאת היא הטילה אמצעי סגר קפדניים וסגרה את גבולותיה לחלוטין. אך הדיווחים הללו מצד צפון קוריאה לא אומתו.

רודן צפון קוריאה קים ג'ונג און אמר ביום חמישי לבכירים במדינה כי עליהם "לזכור כי החמרה במניעת המגיפה היא משימה בעלת חשיבות עליונה שאסור לשחרר ולו לרגע".

חיסון לקורונה צפון קוריאה קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד