כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צפויים לעד 30 שנות מאסר

חסרי בושה: גנבו את זהותם של הנספים באסון

גבר ושתי נשים נעצרו בארה"ב, לאחר שללא בושה וחמלה גנבו את זהותם של כמה מקורבנות אסון מיאמי ועשו שימוש בכרטיסי האשראי שלהם. הנאשמים עומדים בפני האשמות חמורות שעשויות לשלוח אותם למאסר ממושך

חסרי בושה: גנבו את זהותם של הנספים באסון
זירת האסון במיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

שתי נשים וגבר נעצרו בארצות הברית, לאחר שגנבו את זהותם של קורבנות האסון בהתמוטטות הבניין בסורפסייד, מיאמי שבפלורידה, שהוביל למותם של 98 בני אדם בחודש יוני האחרון, מתוכם כ-30 יהודים.

החשודים שנעצרו מואשמים במספר סעיפים של גניבת זהות, תכנית מאורגנת להונאה וסחר בכרטיסי אשראי. לדברי המשטרה, "הם ביצעו רכישות בשווי עשרות אלפי דולרים בכרטיסי אשראי שהושגו שלא כדין".

מגדל צ'אמפליין דרום, בן ה-12 קומות קרס באישון ליל ה-24 ביוני ובמשך כחודש ארכו פעולות פינוי ההריסות וחילוץ הגופות כשהעולם כולו עוקב בדאגה. מסתבר כעת כי שלושה נוכלים, גבר ושתי נשים חסרי בושה וחמלה, גנבו את זהותם ואת כרטיסי האשראי של הקורבנות ועשו בהם שימוש.

השלושה הם, בטסי אלכסנדרה מדינה, בת ה-30, רודני צ'אוט, בן ה-38 וקימברלי מישל ג'ונסון, בת ה-34. "אובדן 98 בני אדם היה ועדיין טרגי עד כאב. אבל עבור גנבי זהות הללו, זה בדיוק הזמן להרוויח קצת כסף", אמרה פרקליטת המדינה במיאמי-דייד, קתרין פרננדז רנדל.

באמצעות כרטיסי האשראי של חמישה מהקורבנות ושני ניצולים, החשודים רכשו תיקי יוקרה, נעליים ופריטים אחרים בשווי עשרות אלפי דולרים, וכן ביצעו העברות בנקאיות. בתחילת חודש יולי, אחותו של אחד הקורבנות פנתה למשטרה כשהבינה שמישהו מתעסק עם פרטי הבנק של אחיה המנוח. אם השלושה יורשעו, הם עשויים להישלח למאסר ממושך הנע בין 15 ל-30 שנות מאסר.

כזכור כחודש אחרי קריסת הבניין במיאמי, הסתיימו פעולות החילוץ שכללו 98 גופות, שנמצאו תחת ההריסות, 30 מתוכם יהודים רח"ל, ההרוגים כולם הובאו למנוחות. מטעם כיבוי והצלה נמסר כי כ-55 יחידות דיור נהרסו בקריסת הבניין, שעמד על תילו 40 שנה ואכלס יותר מ-136 יחידות בסך הכל.

חוקרים ומומחי בנייה טוענים כי הבניין שקרס במיאמי, החל לשקוע כבר בשנות ה-90. על פי חוקי פלורידה, הרשות המקומית חייבת לתת אישור מחדש של בניינים מסחריים ורב-משפחתיים אחת ל-40 שנה, הכוללת בדיקות חשמל ותחזוק המבנים לצורך הגשת דו"ח לעירייה. תהליך זה נערך לבניין שקרס אך טרם הושלם, כך אמרו גורמים בעירייה.

אסון מיאמי גניבת זהות גניבת פרטי אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד