כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בפשיטה של המשטרה

נעצר ניאו נאצי שהחזיק בביתו ארסנל נשק וסמלים נאציים

משטרת ארגנטינה עצרה חשוד ניאו נאצי שהחזיק בביתו חומרים אנטישמיים ואסורים. החשוד עורר תשומת לב שירותי הביטחון לאחר פרסומים אנטישמיים שלו ברשת תוך איום לשימוש בנשק

נעצר ניאו נאצי שהחזיק בביתו ארסנל נשק וסמלים נאציים
השלל שנמצא בבית האנטישמי צילום: משטרת ארגנטינה

בפשיטה שביצעה משטרת ארגנטינה בשבוע האחרון בבואנוס איירס הבירה, נעצר ניאו-נאצי בשכונת קולגיאלס בעיר. בפשיטה התגלו כלי נשק וחומר אנטישמי רב.

השוטרים שפשטו על בית בבואנוס איירס, גילו אקדחים, רובים ועותק של הספר "מיין קאמפף" מאת אדולף היטלר ימ"ש. משטרת בואנוס איירס, המשטרה הפדרלית ואנשי המחלקה לביטחון פנים שיתפו פעולה בחקירה.

בתקשורת המקומית מדווח, כי האיש נתפס לאחר שפרסומים שלו ברשתות החברתיות הדליקו נורה אדומה, והאינטרפול והמשטרה הפדרלית כולל רשויות החוק בארה"ב שיתפו פעולה כדי לעצור אותו.

השלל שנמצא בביתו. צילום: משטרת ארגנטינה.

"המקלעים שלי, האקדחים הללו, אני אספתי אותם כדי להילחם", כך כתב האיש על אחד הסרטונים המטרידים שפרסם. האיש אובחן כחולה פסיכיאטרי בן 44, וסובל מסכיזופרניה, והראה לשוטרים איך הוא תכנן לירות בנשק. האיש נעצר לאחר חקירה מהירה. לאחר הפשיטה גילו השוטרים שהוא מסתיר בביתו ארסנל נשק המורכב מרובים, אקדחים ורובה קרבין. האיש פרסם כמה סרטונים ביוטיוב, והפיץ מניפולציות על כלי ירייה.

לאיש אין עבר פלילי, על פי דיווחים מקומיים, האיש נחשב "זאב בודד", והוא נראה משוטט במתחם השגרירויות בפאלרמו ובבלגראנו. דווח כי דלת ביתו של החשוד הייתה משוריינת עם מנגנון יקר. עוד דווח, כי לא קל להשיג את כלי הנשק שהוא החזיק.

אליהו המרה, נשיא וועד הקהילות היהודיות בארגנטינה, הגיב למעצרו של האיש והביע זעזוע: "המקרה הזה מזעזע ומדאיג כאחד, אמנם מדובר על פי המידע שהגיע אלינו בזאב בודד, הרשויות חיפשו אחריו בעקבות מידע אחר שהגיע לגביו, ולגמרי במקרה נמצאו אצלו אמצעי הלחימה והחומר האנטישמי, המקרה הזה מטריד מאוד, ארגון 'הדק' עומד בקשר עם המשטרה הפדרלית המקומית בנוגע להמשך חקירת המקרה, אבל בהחלט אנחנו מודאגים, דפוס הפעולה הזה מוכר לנו מארה"ב ואירופה, והמקרה הזה מחייב את הקהילה היהודית להיערך בהתאם".

השלל. צילום: משטרת ארגטינה.

לדבריו, "היה כאן פרוייקט ביטחון שהתווה השגריר הישראלי הקודם אילן שטולמן, (כיום הוא משמש כקונסול ישראל בדובאי), הפרויקט הקיף את צרכי הביטחון של הקהילה, עלינו לשוב לחדש את בניית הפרויקט יחד עם משרד החוץ הישראלי בכדי להבטיח את ביטחון הקהילה היהודית בארגנטינה, הייחודיות של הקהילה היהודית בארגנטינה היא שהיא אינה מרוכזת במקום אחד, זה מחייב הערכות מיוחדת בכדי לסכל מקרים דומים מבעוד מועד, יחד עם זאת אנו מודים לאינטרפול, ולרשויות בארה"ב וארגנטינה על הטיפול המהיר ומקצועי. בתקווה ובתפילה שבמקרים אלו לא ישנו שוב".

ניאו נאצי אנטישמיות בארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד