כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כוחות צבא נפרסו

טהראן מודאגת מנוכחות ישראלית קרוב לגבולותיה עם אזרבייג'אן

צבא איראן בחר לערוך תרגיל רחב באזור צפון מערב איראן בסמוך לגבול עם אזרבייג'אן | באיראן חוששים מהתעצמות המדינה השכנה ומהסיוע הישראלי אותו היא מקבלת

טהראן מודאגת מנוכחות ישראלית קרוב לגבולותיה עם אזרבייג'אן
טנקים בגבול איראן אזרבייג'אן צילום: סוכנות הידיעות האיראנית IRNA

על רקע מתיחות עם אזרבייג'אן, צבא איראן מקיים תרגיל ליד הגבול בין איראן לאזרבייג'ן, הטלוויזיה הממלכתית הציגה ביום שישי צילומים של טנקים, מסוקים, ארטילריה וחיילים שנפרסים באזור צפון מערב איראן.

איראן אמרה בגלוי שהיא מודאגת מהיחסים הצבאיים ההדוקים של אזרבייג'אן עם ישראל, על פי דיווחים זרים, ישראל מספקת מל"טים וציוד תקיפה לצבא האזרי, סיוע שהביא לאזרבייג'אן ניצחון במהלך 44 הימים שהיא נלחמה עם הכוחות הארמניים בשנה שעברה.

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר בדולאהיאן, הזהיר כי איראן "אינה סובלת את נוכחותו ופעילותו של המשטר הציוני נגד ביטחונו הלאומי ותעשה כל מה שצריך בהקשר זה". מוקדם יותר השבוע אמר נשיא אזרבייג'אן, אילהם אלייב, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות הטורקית 'אנאדולו' כי הוא הופתע מהתרגיל הצבאי המתוכנן.

"כל מדינה יכולה לבצע תרגילים צבאיים בשטח שלה. זו זכות ריבונית. אבל למה עכשיו, ולמה בגבול שלנו?", הוא אמר שזאת תהיה הפעם הראשונה מאז נפילת ברית המועצות שאיראן עושה הפגנת כוח כזאת באופן קרוב לגבול.

אזרבייג'אן איראן ישראל סיוע צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד