כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפשיעה בדרום

השר בר-לב: "שתי פלוגות מג"ב ירדו דרומה בקרוב"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב הגיע הבוקר לכנס חירום בהשתתפות 13 ראשי רשויות וערים בדרום: "שתי פלוגות מג"ב ירדו דרומה בתקופה הקרובה"

השר בר-לב: "שתי פלוגות מג"ב ירדו דרומה בקרוב"
השר עמר בר-לב בכנס החירום צילום: באדיבות המצלם

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייצב הבוקר (רביעי) בלהבים לכנס חירום שקיימו ראשי הרשויות והערים בדרום ואורגן על ידי ראש המועצה המקומית להבים, יוסי ניסן. השר הציג את הישגי המשטרה מול הפשיעה בדרום, אך הודה כי מספר אירועי הפשיעה גדל בצורה משמעותית בעקבות שומר החומות, ולכן תחושת הביטחון של אזרחי הדרום היא בשפל.

לשם כך הציג השר לראשי הרשויות והערים את קפיצת המדרגה המתוכננת בדרום לאחר אישור תקציב המדינה, שאחד הביטויים לה יהיה בתוספת של מעל ל-300 שוטרים לדרום.

בכדי לסגור את הפער עד שקפיצת המדרגה תורגש בשטח, חשף השר לראשי הרשויות והערים כי הוא בוחן אפשרות להוסיף באופן מידי שתי פלוגות מג"ב שיתחילו לפעול תחת פיקוד מחוז דרום של משטרת ישראל למשך חצי השנה הקרובה. זאת עד שיבואו לידי ביטוי בשטח התוספות במסגרת תקציב המדינה ל-2022 למשרד לביטחון הפנים.

בתום הדיון השר בר-לב סיכם ואמר: "צריך קודם לעצור את כדור השלג המתגלגל ולאחר מכן להתחיל לגלגל אותו לכיוון ההפוך.
אין לציבור סבלנות ובצדק! המציאות היא כאן ועכשיו ויש צורך במענה מהיר. לכן אני בוחן את האפשרות להוסיף באופן מידי שתי פלוגות משמר הגבול לדרום".

עוד הוסיף השר, "האחריות שלי היא כפולה. מצד אחד, האחריות כשר לביטחון הפנים וכמוביל התוכנית למיגור הפשיעה והאלימות ברחוב הערבי. והאחריות הנוספת יחד עם שרים נוספים בהובלת ראש הממשלה במאבק - להצליח במיגור הפשיעה, אבל לא פחות חשוב בצמצום הפערים בין התושבים היהודים בדרום לתושבים הבדואים. זאת המטרה שלנו ואני מבטיח לכם ראשי רשויות וערים שכולנו ביחד נצליח".

עמר בר לב פשיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד