כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ליצמן מגבה

"הונו אותנו": מחאת המתמחים הגיעה עד לביתו של שר הבריאות

מחאתם של המתמחים הרפואיים אינה עוצרת ומגיעה לביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ | כאלף מתמחים הפגינו אמש בתל אביב | מובילת המחאה קראה לרה"מ נפתלי בנט "בוא לעשות תורנות של 26 שעות, נראה אותך" | שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן יוצא להגנתם "יחס אחר"

"הונו אותנו": מחאת המתמחים הגיעה עד לביתו של שר הבריאות
מחאת המתמחים הרפואיים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מחאת המתמחים הרפואיים ממשיכה ביתר שאת - לאחר ההתפטרות ההמונית מול משרד הבריאות בשבוע שעבר. אמש (מוצ"ש), הפגינו מעל אלף מתמחים בכניסה לרחוב בו מתגורר שר הבריאות ניצן הורוביץ בתל אביב, כשהמשטרה בולמת את כניסתם לאזור ביתו של השר.

במהלך המחאה קיבלה יו"ר ארגון 'מרשם' המוביל את מחאת המתמחים הרפואיים ד"ר ריי ביטון - זימון לפגישה אצל יו"ר חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ורד עזרה. בתגובה, השיבה ביטון בסירוב והציעה הצעה להיפגש עם שר הבריאות: "שמחה מאד לשמוע ממשרד הבריאות, במיוחד כאשר עד כה כל ניסיונותינו להיפגש עם השר בימים החריגים הללו לא הועילו. נשמח להיפגש עם השר בכל רגע או זמן כולל הערב."

בהמשך, קראה ביטון לבכירי הממשלה ואמרה: "אני פונה מכאן לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן ואתם יודעים מה? גם לרוה"מ נפתלי בנט: בואו, תעשו פעם אחת תורנות של 26 שעות במיגון קורונה, ואחרי זה נראה אתכם אומרים לנו שזה הגיוני להמשיך לעבוד ככה!".

בתוך כך, גיבה הערב שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן את מחאתם ואמר: "מאבק המתמחים לקיצור התורנויות מ 26 ל 18 שעות – צודק וראוי ביותר. אין כל ספק כי עבודה רצופה של מעל 16 שעות פוגעת באיכות הטיפול הרפואי הניתן לחולים, ומדובר בסיכון ממשי כלפי המטופלים".

עוד הוסיף ליצמן: "מצופה משרי הבריאות, הכלכלה והאוצר למתן יחס אחר ומכבד כלפי אלפי מתמחים העוסקים בעבודת קודש להצלת נפשות יום יום, שעה שעה, בתנאים בלתי נתפסים".

"המציאות בה אלפי מתמחים נדרשים להתפטר מתפקידם בשל חוסר היענות לדרישתם הצודקת והברורה, מעידה על כאוס וחוסר אחריות משוועת".

מתמחים ניצן הורוביץ יעקב ליצמן הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד