כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"חוק אנטי דמוקרטי"

סער פרסם: תזכיר החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה

שר המשפטים גדעון סער פרסם היום את תזכיר החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, או להתמנות לרה"מ החליפי. לפי ההצעה, החוק ימנע מנאשם עם עברות עליהן מוטל עונש של מעל ל-3 שנים, להרכיב ממשלה או להתמנות לחליפי | הליכוד: "חוק אנטי דמוקרטי נוסח איראן"

סער פרסם: תזכיר החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה
גדעון סער ובנימין נתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים גדעון סער פרסם היום (שלישי) את תזכיר החוק שנועד למנוע מחבר כנסת הנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, או להתמנות לראש ממשלה חליפי. השרה איילת שקד החברה בקואליציה מתנגדת לחוק, אך החוק צפוי לעבור בתמיכת הרשימה המשותפת.

על פי ההצעה, חבר כנסת שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא למעלה משלוש שנות מאסר. עם זאת, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל להתיר את הטלת המנדט על אותו ח"כ, במידה ויקבע כי בנסיבות העניין אין עם העבירה קלון.

לפיכך, חבר כנסת שיש נגדו כתב אישום בעבירה שעונשה למעלה משלוש שנות מאסר, ויש עמה קלון - לא יוכל לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה, לא ייכלל בהצעה להבעת אמון בממשלה חדשה וכן לא יושבע כראש הממשלה החליפי.

עוד מצוין בתזכיר כי החוק יהיה רלוונטי רק החל מהכנסת ה-25.

סער הסביר את הצעת החוק ואמר: "חובתנו לקבוע הסדרים משטריים טובים יותר לעתיד, המבצרים את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. עלינו מוטלת החובה למנוע הישנות המצב אותו חוותה מדינת ישראל עד לא מכבר".

בליכוד מיהרו להגיב לתזכיר שפרסם סער: "גדעון סער שמגרד מלמטה את אחוז החסימה בכל הסקרים, מציע חוק אנטי דמוקרטי נוסח איראן שמבקש לפסול את מי שמקבל בסקרים 35 מנדטים וזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים כנציגם לראשות הממשלה. מביך".

בהמשך הגיבו פוליטיקאים נוספים לפרסום תזכיר החוק. ראש הממשלה החליפי, שר החוץ ויו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד הגיב להצעת החוק של ואמר: "הצעת החוק של שר המשפטים, גדעון סער המגבילה הטלת תפקיד להרכבת ממשלה על נאשם בפלילים, היא כמעט מובנת מאליה. לא יכול להיות שאסור שיהיו כתבי אישום לנהג, למאבטח, לצוות הרפואי ולעובדי הבית של ראש הממשלה, אבל לראש הממשלה יהיו כתבי אישום. נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה במדינה מתוקנת. דוגמא אישית, טוהר מידות ויושרה הם אבני יסוד במנהיגות".

השר לתכנון אסטרטגי אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' אמר: "נאשם בפלילים לא יכול להיות מורה בבית ספר או שוטר. הוא גם לא יכול לקבל את המנדט להרכיב ממשלה. ההזייה היא שזה לא היה ברור מאליו והיינו צריכים בשביל זה חוק".

גדעון סער בנימין נתניהו הרכבת ממשלה הצעת חוק נאשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד