כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החל ממחר

למרות המתיחות הביטחונית: תוגדל מכסת הסוחרים העזתים

בשל החלטת הדרג המדיני, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע היום על הגדלת מכסת הסוחרים שייכנסו מעזה לישראל | ההחלטה מגיעה ברקע המתיחות, לאחר שאמש סגר צה"ל צירים בעוטף כזה, מחשש לירי מהרצועה

למרות המתיחות הביטחונית: תוגדל מכסת הסוחרים העזתים
סוחרים בעזה צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע היום (רביעי) על הגדלת מכסת הסוחרים העזתים שייכנסו לישראל. זאת, חרף המתיחות הביטחונית בגבול הרצועה. אתמול, כזכור, סגר הצבא מספר צירים ואתרים בגבול רצועת עזה, מחשש לירי של ארגוני הטרור. לאחר כמה שעות הודיע צה"ל על חזרה מלאה בשגרה.

לפי ההחלטה של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, יתווספו 3,000 סוחרים פלסטינים שיעברו דרך מעבר ארז, כך שהמכסה עומדת כעת על 10,000. במתפ"ש מדגישים כי ההיתרים יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד. הצעדים ייכנסו לתוקף החל ממחר, יום ה'.

ההחלטה על הגדלת מכסת הסוחרים התקבלה על ידי הדרג המדיני בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה בנושא. "כלל הצעדים האזרחיים כלפי רצועת עזה מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב", מסר מתאם פעולת הממשלה בשטחים.

כאמור, צה"ל סגר אתמול צירי תנועה סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, מחשש לירי רקטות ונ"ט לעבר אזרחים. בשל מידע מודיעני שהגיע למערכת הביטחון על הכוונה של פעילי טרור לבצע ירי, התקיימה הערכת מצב שבסופה הוחלט בצה"ל על סגירת הצירים.

לאחר הערכת המצב הוחלט כי הכניסה לאתרים אנדרטת 'החץ השחור', גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, גבעת נזמית, גן הנופלים וגבעת 'הפרש הבודד' - תחסם. כאמור, כל האתרים והצירים נפתחו מחדש.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "הוחלט על פתיחתם של הצירים והאתרים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה שנחסמו מוקדם יותר היום. העורף ביישובים בשגרה מלאה".

רצועת עזה מסחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד