כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

ח"כ ארבל נגד המנכ"ל: "סתימת פיות הרבנים בשירות השר כהנא"

מוני מעתוק מנכ"ל המשרד לשירותי דת שיגר אמש מכתב האוסר על ראשי המועצות הדתיות או רבנים המועסקים במועצות הדתיות להשתתף באירוע אותו יוזם הראש"ל הגר"י יוסף | הבוקר, שיגר ח"כ ארבל, מכתב ליועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת בדרישה לבטל את ההוראה

ח"כ ארבל נגד המנכ"ל: "סתימת פיות הרבנים בשירות השר כהנא"
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הוראת מנכ"ל המשרד לשירותי דת מוני מעתוק לאסור על רבני הערים ועובדי המועצות הדתיות להשתתף בכנס אותו יוזם הראש"ל הגר"י יוסף: לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את מכתבו של מעתוק אתמול, חבר הכנסת משה ארבל תוקף את המנכ״ל ומבקש הבהרות מהלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת.

תזכורת קצרה: כנס שיוזם הראשון לציון הגר"י יוסף בחודש הבא ובו ישתתפו חברי הכנסת אריה דרעי, משה גפני, מיכאל מלכיאלי, בצלאל סמוטריץ׳ ואבי מעוז עורר את זעמו של המנכ״ל שהורה לעובדי המועצות הדתית שכולל את רבני העיר שלא להשתתף בטענה שמדובר בכנס פוליטי וחל איסור לעובדי המועצות להתעסק בפוליטיקה.

חבר הכנסת משה ארבל, שיגר מכתב ליועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת בדרישה לבטל את הוראת המנכ"ל לרבני הערים ועובדי המועצות הדתית, בטענה כי מדובר בסתימת פיות שכן הכנסת אינו כנס פוליטי למרות השתתפות חברי הכנסת והנושאים שיעלו לסדר היום.

"בניגוד לנטען במכתב", כותב חה"כ ארבל בפניתו, "אין די בהשתתפותם של חברי כנסת בכנס כדי להפכו לפוליטי. לפנינו במקרה זה דוגמה הפוכה בו דווקא השתתפותם של חברי כנסת דתיים וחרדים ממפלגות שונות, וכן הראשון לציון כאמור, מוכיחה כי אין המדובר בכנס פוליטי – מפלגתי. אף הנושאים בהם יעסוק הכנס אינם פוליטיים במהותם אלא מקצועיים והעיסוק בהם הוא בליבת עבודת המועצות הדתיות ורבנים המקומיים".

ארבל מאשים את מעתוק כי הוראתו היא למעשה "סתימת פיותיהם של הרבנים וחברי המועצות אפילו מלדון בנושא מעידה על הכוונה הפוליטית של האוסר דווקא", תוך שהוא מאשים עוד כי "הנחיית המנכ"ל מצביעה על קבלת החלטות מטעמים פוליטיים בהתאם לעמדותיו הפוליטיות של השר המכהן ועלולה להוות מדרון תלול ומסוכן".

כאמור, ארבל מבקש לדעת מיועמ"שית המשרד האם מנכ"ל המשרד התייעץ עם הייעוץ המשפטי למשרד שנתן דעתו בנושא ההנחיה טרם פרסומה. "בנוסף אבקש את התערבותך הדחופה למנוע את התערבותו הפוליטית של מנכ"ל המשרד בשליחות השר בקיום הכנס המקצועי החשוב ולאפשר לעובדי המועצות הדתיות להשתתף בכנס".

המכתב המלא:

משה ארבל הגר"י יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד