כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הכינוס והסערה

שמות הח"כים הוסרו; המנכ"ל יאפשר השתתפות רבנים

חשיפת 'בחדרי חרדים': הכינוס שיוזם הראשון לציון בעוד כשבועיים בו ישתתפו ראשי הסיעות הדתיות וידונו במאבקים שבין השר לשירותי דת לרבנות הראשית מעורר סערה, לאחר שתחילה מנכ״ל המשרד לשירותי דת אסר על רבנים ועובדי המועצות הדתיות להשתתף באירוע, כעת הוא משנה את החלטתו.

שמות הח"כים הוסרו; המנכ"ל יאפשר השתתפות רבנים
אילוסטרציה צילום: קובי גדעון פלאש 90

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', מנכ"ל המשרד לשירותי דת מוני מעתוק שיגר מכתב לראשי המועצות ולרבני העיר שלא ישתתפו בכנס שיוזם הראש"ל הגר"י יוסף, "חל איסור על עובדי ציבור להשתתף ולקחת חלק בכינוס הפוליטי האמור", כתב מעתוק.

בהזמנה המקורית בכנסת הוגדר המיזם כ"ימי עיון והשתלמות על נושאים שעל הפרק", נכתב כי ישתתפו חלק מיושבי ראש המפלגות החרדיות אריה דרעי ומשה גפני, חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי, בצלאל סמוטריץ' ואבי מעוז.

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' פנה חבר הכנסת משה ארבל ליועמ"שית המשרד לשירותי דת עו״ד גליה קליין ושאל האם הוראת המנכ"ל תואמה עם המחלקה המשפטית תוך שהוא תוקף את החלטתו של בן דודו המנכ"ל מעתוק.

"בניגוד לנטען במכתב", כתב חה"כ ארבל בפניתו, "אין די בהשתתפותם של חברי כנסת בכנס כדי להפכו לפוליטי. לפנינו במקרה זה דוגמה הפוכה בו דווקא השתתפותם של חברי כנסת דתיים וחרדים ממפלגות שונות, וכן הראשון לציון כאמור, מוכיחה כי אין המדובר בכנס פוליטי – מפלגתי. אף הנושאים בהם יעסוק הכנס אינם פוליטיים במהותם אלא מקצועיים והעיסוק בהם הוא בליבת עבודת המועצות הדתיות ורבנים המקומיים".

ארבל האשים את מעתוק כי הוראתו היא למעשה "סתימת פיותיהם של הרבנים וחברי המועצות אפילו מלדון בנושא מעידה על הכוונה הפוליטית של האוסר דווקא", תוך שהוא האשים עוד כי "הנחיית המנכ"ל מצביעה על קבלת החלטות מטעמים פוליטיים בהתאם לעמדותיו הפוליטיות של השר המכהן ועלולה להוות מדרון תלול ומסוכן".

כעת, 'בחדרי חרדים' מפרסם כי בעקבות פנייתו של ארבל, ולאחר שיוזמי הכנס הסירו את שמות חברי הכנסת מההזמנה לאירוע, המנכ"ל מוני מעתוק עדכן את הנחיתו ומאפשר לרבני העיר ועובדי המועצות הדתיות להשתתף בכינוס הרבנים, "לעדכן כי אין מניעה להשתתפות הרבנים במועצות הדתיות בכנס״, כתב.

גורמים בלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת אמרו ל'בחדרי חרדים' בין היתר כי "המנכ"ל לא קיבל את אישור הלשכה המשפטית בטרם הוצאת ההנחיה הראשונה", וכעת ההנחיה המעודכנת תואמה מול המחלקה המשפטית.

משה ארבל הגר"י יוסף מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד