כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הגיעו ללא סמארטפון

ארבעה בחורי ישיבה שהו בשבת בשדה התעופה: גנבו לנו את הכסף

ארבעה בחורי ישיבה עשו את השבת פרשת 'תולדות' בשדה התעופה בקייב, לאחר שנחתו בשעות הבוקר של יום שישי, לשם העברת השבת באומן. היות ולא עשו שיעורי בית ולא ידעו את ההנחיות בתקופת הקורונה, הם לא הורשו להיכנס • הסיפור המלא בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

ארבעה בחורי ישיבה שהו בשבת בשדה התעופה: גנבו לנו את הכסף
בנתב"ג צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

קבוצת בחורי ישיבה טסו לשבת לאומן שבאוקראינה, כאשר נחתו בשדה התעופה בוריספול בקייב הבירה ביום שישי בבוקר,  הם התבקשו להציג תעודת מתחסן שהיתה רק לאחד מהם.

הם התבקשו להוריד אפליקציה שדרכה אפשר להיכנס למדינה כדי שיוכלו לעקוב אחריהם, אך הם היו רק עם סמארטפון אחד, אותו הם לוו מקרוב משפחה. אנשי השדה ביקשו להחזיר אותם ארצה בשבת, אך לאחר תחנונים, הם הורשו להישאר בשדה התעופה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

יצוין כי על פי התכנון, הם התכוונו לחזור ביום ראשון בבוקר, וגם ביצעו טרם יציאתם מישראל בדיקה PCR שיצאה שלילית.

הבחורים ארבעה במספר, ביקשו לקנות סמארטפונים בשדה בשביל אותה אפליקציה, אך לטענת אחד הבחורים ששוחח עם כתב 'בחדרי חרדים', "חייל הוביל אותנו לעמדה מאד מסוימת ולא הסכים לנו לקנות בחנויות אחרות, ושם אמרו לנו מחירים מופקעים על סימים ועל פלאפונים פשוטים, לאחר שלא היתה לנו ברירה הסכמנו לקנות ואז הוא אומר למוכרת משהו ברוסית והיא אמרה שנשארו רק שני פלאפונים אחרונים".

עוד הוא מספר: "ביקשנו לקנות בחנויות אחרות והחייל לא הסכים, עשינו פה את השבת בשדה, ישנו על הרצפה ולא ניתן לנו כלום, אפילו לקנות אוכל, חוץ משירותים. ובמהלך השבת נגנבו לנו 300 דולר שהיו די נחוצים לנו. כרגע אנחנו תקועים פה ומבקשים עזרה".

אחד הבחורים סיפר כי הם לא יודעים עדיין מתי הם יוטסו חזרה, "אנחנו כאן בשדה, כי אנחנו חיכינו לחבר שלנו שהיה לו אישור כניסה לאומן, והוא לא יודע כל כך להסתדר לבד, אז אנחנו ניסינו לבקש מאנשי השדה להישאר כאן עוד לילה, כדי לחכות לחבר שלנו שנמצא באומן, בינתיים אנשי השדה החליטו להטיס אותנו עוד הלילה, אנחנו קיווינו שהשגרירות הישראלית תסייע לנו להישאר כאן עוד לילה כדי לחכות לחבר, אך אמרו לנו מהשגרירות שאין מה לעשות, ואנחנו חייבים לעלות לטיסה, והחבר שלנו כבר יסתדר".

העסקן שלומי אלישע, מעסקני אומן, אומר ל'בחדרי חרדים': "כלל הנוסעים לאוקראינה צריכים ללמוד את החוקים לפני הטיסה כמתבקש בתקופת הקורונה, המדינה כרגע נמצאת במצב רגיש בכל הנוגע לתחלואה, כל נוסע שטס צריך להצטייד בבדיקת קורונה ופלאפון חכם כדי להתקין את האפליקציה של מעקב הבידוד שאפשר לבטלה על ידי בדיקת קורונה מסוג אנטיגן פשוטה, ובכך תמנעו מעגמת נפש מיותרת, בקשר לחבר שלהם שנמצא כאן באומן, אנחנו נדאג שהוא יגיע לטיסה שלו".

בחורי ישיבה שדה תעופה סמרטפונים נסיעה לאומן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד