כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חזית בינלאומית

‏תוך חילול שבת: עשרות חברי כת 'לב טהור' נחתו וגורשו

חברי כת 'לב טהור' שעסוקים בתקופה האחרונה בניסיון נואש למצוא מקום של קבע בו יוכלו להשתקם אחרי מות מנהיגם ומעצר בכירי הכת, מגורשים שוב ושוב מהמדינות אליהן הם מגיעים | בעיצומו של יום השבת הם נחתו במולדובה ממנה גורשו מייד עם יציאתה

‏תוך חילול שבת: עשרות חברי כת 'לב טהור' נחתו וגורשו
אנשי לב טהור צילום: באדיבות המצלם

עשרות חברי כת לב טהור נחתו בעצם יום השבת במולדובה, הם סורבו כניסה וגורשו חזרה לטורקיה מייד עם צאת השבת, חברי הכת מנסים למצוא מנוח לכף רגלם, אך הם מגורשים מכל מקום אליו הם מגיעים.

העסקן החסידי העולמי יעקב פליטשקין, שעוסק רבות בעניינם, אומר כי "כרגע לא ברור מה יהיה איתם, הכל עדיין מאד מבולבל, חברי הכת מפוזרים במספר מקומות, טורקיה, רומניה, וגואטמלה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בדומה לכורדים, הטורקים והרומנים, גם במולדובה לא קיבלו אותם, גורם בממשל המולדובי אמר ל'בחדרי חרדים' בסוף השבוע כי הקבוצה לא רצויה, "אנחנו מבינים שהם מקרה הומניטרי, אבל אולי האו"ם צריך לטפל בהם".

הסאגה החלה לאחר שכ-70 חברי כת לב טהור נחתו באיסטנבול לפני יותר משבוע, הם לא קיבלו אישור כניסה, ונשלחו לרומניה על פי בקשתם, הרשויות ברומניה אישרו כניסה לחברי הכת, אך התברר כי גם הרומנים פחות 'התלהבו' מהם, והם המשיכו למולדובה, שם הם נחתו כאמור, בעצם יום השבת.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", חברי כת לב טהור כולל נשים וילדים, היו בגואטמלה, משם טסו לכורדיסטן, משם גורשו לטורקיה, הם שהו בימים האחרונים בשדה התעופה באיסטנבול, הם נשלחו לרומניה לפי בקשתם, אך הרומנים כאמור, פחות ששו לקראתם, משם הם הגיעו למולדובה ומשם חזרה לטורקיה, מה יעלה בגורלם, כרגע לא ברור.

זאת לא הפעם הראשונה שבה חברי הכת הסדיסטית מחללת שבת. כזכור, ביולי 2019, הוגש כתב אישום נגד ראשי 'לב טהור', כנופיה אכזרית שחטפה ילדים תוך חילול שבת בנסיעה ברכב ובטיסה, כשהילדים לבושים מחופשים לגויים כדי להסוות את זהותם.

כתב האישום הוגש נגד נחמן הלברנץ, בנו של המנהיג המנוח שלמה הלברנץ ז"ל, שמת לפני ארבע שנים בטביעה בנהר במקסיקו כשטבל ביום שישי בסמוך לכניסת השבת.

החטיפה אירעה בליל שבת בעיר וודרידג' שבברוקלין, כנופיית מנהיגי הכת נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר, הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון שבמדינת פנסילבניה. הם לוו בנחמן הלברנץ וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת.

הילדים והמלווה שלהם, טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים, שנרכשו רק ימים ספורים קודם לכן, הבגדים נרכשו בסייקאוס, ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים, הבגדים הלא שגרתיים לחרדים, נרכשו בכוונה תחילה, כדי שלא יגלו כי הם ילדים חרדים חטופים.

לב טהור כת מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד