כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סער נגד ימינה?

ועדת השרים: בגין יונצח; הרב קוק זצ"ל - נדחה

ועדת השרים לענייני חקיקה, שבראשה עומד שר המשפטים גדעון סער, אישרה את הצעת החוק שתנציח את רה"מ לשעבר בגין, על אף שההצעה היא של מרכז האופוזיציה | מנגד, הצעת חוק להנצחת הרב קוק, שאותה מקדם יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך - שוב נדחתה

ועדת השרים: בגין יונצח; הרב קוק זצ"ל - נדחה
גדעון סער//ניר אורבך צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הצעת החוק להנצחת ממלכתית של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל אושרה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה, בעוד ההצעה של ח"כ ניר אורבך מ'ימינה' להנציח באופן ממלכתי את זכרו הרב אברהם קוק זצ"ל, שנחשב לאחד ממייסדי הציונות הדתית, נדחתה.

ועדת השרים, שבראשה עומד שר המשפטים גדעון סער, שמכהן גם כיו"ר מפלגת 'תקווה חדשה', שטוענת כי היא ממשיכה את דרכו של בגין, העבירה את החוק להנצחתו של ראש הממשלה לשעבר באופן ממלכתי.

העברת החוק נחשבת לפעולה תמוהה, שכן החוק מקודם על ידי מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת 'הליכוד' יריב לוין. אך כנראה סער לא רצה להיות מואשם באי העברת חוק שמנציח את בגין, שכאמור, אותו הוא מתיימר להמשיך.

מנגד, הצעת חוק של חבר הכנסת ניר אורבך, יו"ר סיעת 'ימינה' - מפלגת השלטון, נדחתה בוועדה של סער בפעם השנייה. מדובר בהצעה אשר רוצה להנציח את מורשתו של הרב קוק באופן ממלכתי.

ההצעה, ללא סיבה ברורה ועוד במיוחד שהיא של אחד מראשי הסיעות בקואליציה, נדחתה בחודשיים, כשגם לפני כחודש וחצי עלתה להצבעה בוועדה - וגם אז נדחתה.

מנחם בגין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד