כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בצל המגפה

הקהילה היהודית עורכת טקסי הדלקת נרות חנוכה באוויר הפתוח

השנה הקהילה היהודית בהונגריה שוב עורכת טקסי הדלקת נרות חנוכה באוויר הפתוח. האירועים אורגנו על ידי התאחדות הקהילות היהודיות בהונגריה (EMIH)

הקהילה היהודית עורכת טקסי הדלקת נרות חנוכה באוויר הפתוח
הדלקת נרות חנוכה בהונגריה צילום: באדיבות המצלם

טקס הדלקת נרות המרכזי נערך בערב הראשון של חנוכה בכיכר ניוגטי בבודפשט בנוכחות מאות משתתפים. הנר הראשון הודלק על ידי ח"כ אופיר אקוניס והרב ברוך אוברלנדר אב בית דין בד״ץ קהילות החרדים בבודפשט. הקהילה היהודית תמשיך להשתתף יחד בטקסי הדלקת נרות שייערכו באוויר הפתוח ברחבי בודפשט, וכן בערים דברצן, מישקולץ, סנטנדרה וקסג.

החגיגות בהונגריה נערכות למרות עליה במספר מקרי הידבקות בקורונה ברחבי הונגריה ששברת שיאים לאחרונה. "בשנה שעברה הייתה זאת הפעם היחידה ב-24 שנים שהקהילה היהודית לא הייתה יכולה לחגוג את חנוכה כקהילה חופשית וגאה", אמר הרב שלמה כובש, הרב הראשי של EMIH. "הסיבה לא הייתה אנטישמיות או שנאה אלא המגפה שגרמה לכל העולם לעמוד במקום. למרבה הצער, אנו עדיין נאבקים בקורונה אבל השנה לא נירתע ונחגוג יחד בזהירות הראויה".

הדלקת נרות חנוכה בהונגריה

לאחרונה נרשמה עליה חדה במקרי הקורונה בהונגריה, רק ב-72 השעות האחרונות נרשמו 27,830 חולים מאומתים. מספר ההדבקות עלה ל-185,141, ובתי החולים מטפלים ב-7,438 חולים, מתוכם זקוקים 538 אנשים לסיוע נשימתי. הממשלה החזירה את חובת עטיית מסכות בחללים סגורים ב-20 בנובמבר.

הדלקת נרות חנוכה בהונגריה

חנוכה קורונה הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד