כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ארונו בא

בד"ה: אביו של מייסד אימפריית התורה הלך לעולמו

הלך לעולמו הר"ר נתן נטע יצחק הופשטטר זצ"ל, מראשי ומנכבדי הקהילה החרדית בעיר טורונטו, אביו של להבחל"ח הרה"ג רבי דוד הופשטטר, נשיא ארגון העולמי 'דרשו'. המנוח שרד את השואה האיומה והקים דור לתפארת של תומכי עולם התורה בהיקפים היסטוריים

בד"ה: אביו של מייסד אימפריית התורה הלך לעולמו
הרב ר' נתן נטע יצחק הופשטטר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מטורונטו שבקנדה הגיעה אמש הידיעה המעציבה, על פטירתו בשם טוב ובשיבה טובה של הנגיד המפורסם, איש האשכולות, רב פעלים לתורה וליראה ולחינוך ילדי ישראל, הרב ר' נתן נטע יצחק הופשטטר זצ"ל, מראשי ומנכבדי הקהילה החרדית בעיר טורונטו, אביו של להבחל"ח הרה"ג רבי דוד הופשטטר, נשיא ארגון העולמי 'דרשו'.

הר"ר נתן נטע ז"ל נולד בהונגריה לאביו הר"ר זאב ז"ל הי"ד ולאמו מרת מאטיל ע"ה הי"ד לבית שוורץ, שהיו מכניסי אורחים מפורסמים. בבית של חסד זה גדל הנער בצילם של גדולי תורה ואדמו"רים שנהגו להתאכסן בביתם, ביניהם הרה"ק רבי שלום אליעזר מראצפערט זצוק"ל הי"ד, בנו של האדמו"ר בעל ה'דברי חיים' זי"ע.

הר"ר נתן נטע ז"ל היה מספר תמיד על האווירה המיוחדת ששררה בעיירה בעת ביקורו, ועל ההתבטלות המוחלטת של אביו אל הצדיק שהתארח בביתו. הוא נהג להוסיף, שכדי לחנכם בכבוד תלמידי חכמים, הוטל עליהם חלק נכבד מעול האירוח, אולם למרות הטירחה הרבה שהיתה אז מנת חלקו, הרי זכרון התקופה ההיא הוא אחד הזכרונות הנעימים ביותר שנשא עמו מימי ילדותו בעיירה.

מאוחר יותר, בזמן השואה הנוראה, הועבר יחד עם רבים מבני משפחתו ועיירתו אל מחנות הכפייה של הנאצים ימ"ש, שם חזה מבשרו את כל התלאות והיסורים אשר עברו אז על יהודי אירופה. לאחר השואה הגיע בעירום ובחוסר כל למדינת קנדה, שם נשא את רעייתו לבית שוורץ, ושניהם יחד התנערו מעפר לכונן את חייהם מחדש, לא רק בהקמת משפחותיהם ובחינוך ילדיהם, כי אם גם בריבוי וקיבוץ פעלים לתורה וליראת שמים, מתוך רגש קדוש של אחריות כלפי הכלל כולו. אחריות זו הייתה בעיניהם חובה ברורה, מתוך הרגשה שהם מן השרידים אשר קרא ה' להעמיד על תילה את שארית ישראל בעת ההיא.

הם גם הרבו לפעול בקרב נדיבי עם למען מפעלי החינוך והרמת קרנה של היהדות החרדית בעולם כולו, כשהם מחנכים ומגדלים גם את ילדיהם ברוח זו של חובת האחריות לכלל ישראל, לקיים ולחזק את לימוד התורה, לשכלל את היכליה ולהרחיב את גבולותיה. וכך הוקמו מכוחם ומכוח חינוכם, הארגון העולמי "דרשו", המגדל עדרים עדרים לה' ולתורתו בכל העולם, וארגון "אחינו" המקרב בנים רחוקים לאביהם שבשמים והופך אותם לבני תורה אמיתיים.

בעת האחרונה חלה הר"ר נתן נטע ז"ל, ובש"ק חנוכה השיב את נשמתו ליוצרה, מלא וגדוש בתורה וביראה ובמעשים טובים, בהותירו אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובני בנים העוסקים בתורה ובמצוות, בחינוך ובחסד ובצרכי ציבור באמונה.

ארונו יובא ביום שני ארצה והלווייתו תצא בשעה 13:30 בצהריים (משוער) מביהכנ"ס מרום הרים, רח' שלום סיון 2, רמות, ירושלים, שייקרא על שמו, בדרכה להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב דוד הופשטטר דרשו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד