כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הרב הסרוג חושף מו"מ

הח"כ תוקף את ימינה: "אל תרמו את הציבור"

בעוד רוב חבריו למפלגה עדיין שותקים ביחס לרפורמה, חה"כ שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' מתבטא ביחס לתוכנית שינוי מערך הגיור, מזכיר את מכתב הרבנים הדת"ל ותוקף את 'ימינה': "הגיע הזמן שיפסיקו למכור לציבור לוקשים" | אחד הרבנים הסרוגים שחתמו על המכתב: "יש דיבורים על הסכמה של הרבנות"

הח"כ תוקף את ימינה: "אל תרמו את הציבור"
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעל לשבוע לאחר פרסום רפורמת הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא, ועדיין אין התבטאות ברורה של הרבנים מהציונות הדתית וחברי הכנסת מהמפלגה הנושאת את שמו של המגזר הסרוג.

חבר הכנסת שמחה רוטמן, החבר במפלגת 'הציונות הדתית', התייחס במהלך הבוקר לרפורמה וכתב בפוסט שהעלה בפייסבוק: "הגיע הזמן שימינה יפסיקו למכור לציבור לוקשים. אסור להונות את הגרים בנושאי הגיור. אסור להונות את הציבור הרחב בנושאי הכשרות".

רפורמת הגיור: סמוטריץ' ומפלגתו שותקים; חבריהם לסיעה מתנגדים

רפורמת הגיור: הרבנים הדת"ל מסרבים להביע התנגדות נחרצת

"אולי זו ציפייה מוגזמת ממפלגה שעשתה מההונאה, תוכנית עסקית. תילחמו את המלחמות הקטנוניות שלכם בחרדים כמה שאתם רוצים, אבל אל תרמו את הציבור", הוסיף, תוך שהוא הזכיר קודם לכן את מכתב הרבנים הסרוגים על הסמכות של הרבנות בתחום הגיור ובכל תחומי הדת.

הרב איתן אייזמן, שחתום על המכתב של הרבנים הסרוגים, אמר כי לטענתו הרפורמה משאירה את הסמכות בידי הרבנות, ובכך רומז על הסמכתו לגביה, כפי שאמר על כהנא: "המתווה של מתן כהנא משאיר את הכוח בידי הרבנות הראשית, בניגוד למתווה של ליברמן", אמר ל'קול ברמה'.

"אנחנו במצב שבו צריך לבחור בין ההצעה של כהנא לבין הצעות שיוציאו בכלל את הרבנות מהתמונה. יש דיבורים מאחורי הקלעים לקבל הסכמה של הרבנות למתווה כהנא", חשף הרב.

כזכור, אתמול פרסמו הרבנים מהציונות הדתית מכתב לגבי הרפורמה בגיור לאחר שיחת זום בניהם, בה קבעו כי הסמכות היחידה בתחום הגיור היא של הרבנות, אך לא הביעו התנגדות נרחצת לתוכנית לשינוי מערך הגיור.

רוב חברי הכנסת במפלגת 'הציונות הדתית' טרם הביעו את דעתם על הרפורמה, אך הח"כים מעוז ובן-גביר, שלא חברים במפלגה אלא בסיעה, כן הביעו התנגדות.

גיור שמחה רוטמן מפלגת ימינה מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד