כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צילומים בתוך משרד החוץ

חסר תקדים: הפיקו סרט שלועג לשר הבכיר

עליית מדרגה במאבק העובדים נגד יאיר לפיד: הופקה סדרת רשת סאטירית בשם "החליפי", הלועגת לשר החוץ, במטרה להציג את חוסר שביעות הרצון שלהם. הסדרה צולמה במשרד החוץ וכוללת מספר מערכונים. תיעוד

חסר תקדים: הפיקו סרט שלועג לשר הבכיר
הפקת המערכונים נגד יאיר לפיד צילום: ועד עובדי משרד החוץ

עובדי משרד החוץ הפיקו סדרת רשת סאטירית בשם "החליפי", הלועגת לשר החוץ יאיר לפיד, במטרה להציג את חוסר שביעות הרצון שלהם ממנו. כך פרסם הבוקר (חמישי) איתמר אייכנר ב'ynet'.

הסדרה, שצולמה במשרד החוץ, כוללת מספר מערכונים, שעבורם נשכר שחקן שיגלם את השר, ושיציג את המתרחש מאחורי הקלעים. זאת במסגרת מאבק העובדים שמוחים כבר זמן מה על פגיעה בזכויות עובדי מערך הדיפלומטיה הלאומי.

בסרטון הראשון נראה לפיד מגיע למשרדו בלימוזינת מרצדס המשמשת להסעת אח"מים, ונתקל בעוזרת שלו שמספרת שהעובדים כועסים ומאוכזבים ממנו בשל אמירה במסיבת עיתונאים בכנסת, לפיה הוא תומך בדרישותיהם ומחבק ומחבק אותם. "הצעתי לעובדים לעזור להם במאבק שלהם, אך הם העדיפו לוותר", נשמע קולו האמיתי של יאיר לפיד, רגע לפני שהעוזרת אומרת: "אתה השר, אתה צריך לעשות לא רק לתמוך".

כזכור, בשבועות האחרונים פרץ סכסוך עבודה תחת הכותרת "הפקרתם אותנו בחוץ", זאת לאחר שהנהלת משרד החוץ דחתה את פניות העובדים לקיום מו"מ הוגן להסכם שכר. העובדים דורשים תקנים נוספים, תשלום על שעות כוננות, מציאת פתרונות לחינוך ילדי שליחים ועוד. המאבק צפוי להחריף כבר בימים הקרובים באמצעים מגוונים. בין השאר הם מתכננים העובדים עיצומים בקונסוליות בחו"ל שיפגעו בעבודה המשרד.

על פי הדיווח של אייכנר, הוועד שכר את שירותיו של היועץ מאיר סויסה, שידוע בקמפיינים אגרסיביים, ובנוסף לסרטונים הלועגים, הוועד ישיק קמפיין נוסף שמזהיר כי משרד החוץ לא יוכל לסייע כראוי לישראלים, בדגש על תרמילאים, שיסתבכו בחו"ל. המסר "אל תבנו עלינו" יופיע בשלטים בנתב"ג ועל המסך הענק מחוץ לקניון עזריאלי בתל אביב.

 

יאיר לפיד משרד החוץ סאטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד