כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
דיון סוער בליכוד

'חוק ברקת' מעורר מחלוקת גם בקואליציה

'חוק ברקת' אותו מנסה לקדם חה"כ דוד אמסלם מעורר סערה לא רק בתוך סיעת הליכוד. על סדר יומה של ועדת השרים לענייני חקיקה מופיעה ההצעה שכבר מצליחה לפלג את הקואליציה בשאלה האם לתמוך ובכך להחליש את הליכוד, או שמא להתנגד ולקדם דיונים על שינוי שיטת הבחירות

'חוק ברקת' מעורר מחלוקת גם בקואליציה
דודי אמסלם וניר ברקת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על סדר יומה של ועדת השרים לענייני חקיקה נמצאת בימים אלה גם הצעת החוק של חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד, המבקשת להגביל את סכום גיוס התרומות בשנה לפעילות פוליטית לעד 100 אלף שקל בשנה.

הצעת החוק שקיבלה את הכינוי 'חוק ברקת' מעוררת סערה בליכוד, בעוד חבר הכנסת אמסלם מקדם את ההצעה נגד חבר הכנסת ניר ברקת שהודיע כי יתמודד לראשות הליכוד, הצעת החוק עוררה קרבות בתוך הסיעה.

הבוקר מתברר כי ההצעה מעוררת קרב גם בתוך הקואליציה, בעוד בתקווה חדשה, יש עתיד וישראל ביתנו תומכים בחוק, בעיקר מהתקווה שהדבר יעורר פיצולים ויחליש את הליכוד, שאר סיעות הקואליציה מתנגדות להצעה.

על פי הפרסום, בכחול לבן מתנגדים לחוק, שם  צירפו אליהם גם את סיעות העבודה ומרצ, ודורשים שלא לאשר היום את החוק ולקיים קודם כל דיון על שינויים בשיטת הבחירות כפי שסוכם ונחתם בהסכמים הקואליציוניים. בסיעות המתנגדות אומרים כי מדובר בחוק "פרסונלי ודרקוני".

כך גם השר עמר בר לב (העבודה) שהבהיר קודם דיון ועדת השרים: "אנחנו, שרי מפלגת העבודה, בעד הגבלה בסכום של כספים אישיים של ח״כ ושר לשם קידומו הפוליטי, אך הנושא צריך להיות מטופל ומסוכם כמופיע בהסכם הקואליציוני במסגרת כוללת של חוק הבחירות".

הערכה היא כי החוק יאושר בוועדת השרים, כיוון שלסיעות התומכות יש את הרוב הדרוש, לאחר מכן ההצעה תבוא לדיון בסיעות הליכוד שצפוי להיות סוער במיוחד, בו כל אחד יאלץ לנקוט עמדה עקיפה האם הוא בעד או נגד מועמדותו של ניר ברקת לראשות הליכוד.

ניר ברקת דודי אמסלם הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד