כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לעיני המצלמות

תיעוד דרמטי: ניסיון התנקשות בראש ממשלת האיטי

תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות מראה את ניסיון ההתנקשות בראש ממשלת האיטי שמונה לתפקיד לפני מספר חודשים לאחר שקודמו חוסל על ידי שכירי חרב | צפו בתיעוד

תיעוד דרמטי: ניסיון התנקשות בראש ממשלת האיטי
ניסיון החיסול בהאיטי צילום: צילום מסך

במהלך אירוע לציון יום העצמאות של המדינה, ניסו חמושים להתנקש בחייו של ראש ממשלת האיטי אריאל הנרי, כך נמסר מלשכתו של רה"מ. 

לפי לשכתו של הנרי, "פושעים וטרוריסטים" ניסו לירות בראש הממשלה ביום שבת, בעת שהשתתף בטקס בכנסייה בעיר הצפונית גונייבס לציון יום העצמאות ה-218 של האיטי.

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראים הנרי ואנשי פמלייתו נמלטים לכלי הרכב שלהם בשעה שהחמושים פתחו באש מחוץ לכנסייה. כלי התקשורת מקומיים ציינו על מעורבות אפשרית של כנופיה בירי, שבו לפי הדיווחים נהרג אדם אחד ועוד שניים נוספי נפצעו.

הנרי מונה לתפקיד ראש הממשלה שבועיים בלבד לאחר הירצחו של מויס שנורה וחוסל בידי שכירי חרב בנסיבות מסתוריות.

מויס, שהיה בתפקידו מאז 2017, נורה ומת מפצעיו בחודש אוגוסט האחרון, כשאלמונים חדרו למעונו הפרטי בבירה. אשתו, מרטין מויס, נורתה בעצמה, אך היא שרדה והועברה לטיפול רפואי במיאמי במצב אנוש.

על פי הדיווחים, המתנקשים היו חמושים היטב והתזחו לסוכנים ב-DEA, הסוכנות האמריקנית למלחמה בסמים. עם זאת, שגריר האיטי בארצות הברית, בוצ'יט אדמונד, אמר כי "אין סיכוי" שסוכנים אמריקנים היו מעורבים ברצח. הוא סבור כי הייתה זו פעולה של "שכירי חרב מקצוענים".

 

האיטי ניסיון התנקשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד