כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חודשיים לפני כולם

לא האמינו לו : זה האיש שהתריע על הקורונה לפני כולם!

קצין צבא קנדי ​​קרא לחקור את התפרצות הנגיף חודשיים לפני שהעולם התריע על 'מחלה חדשה מסתורית' | "זה מרגיש כאילו היינו נוכחים ב'גראונד זירו' של המגיפה הזו שהשפיעה כל כך על החיים של כולם"

לא האמינו לו : זה האיש שהתריע על הקורונה לפני כולם!
מתמודדים עם נגיף הקורונה בסין צילום: באדיבות המצלם

קצין צבא קנדי ​​דאג חודשיים לפני שסין הכירה רשמית בנגיף, לחקור את התפרצות "המחלה החשודה" במקום.

הקצין הוותיק, שלא ניתן לנקוב בשמו מכיוון שהוא עדיין בצבא קנדה, היה בין עשרות הספורטאים שחלו במחלה לאחר שהשתתפו במשחקים הצבאיים העולמיים בווהאן בסין באוקטובר 2019.

לדבריו, מתחרים זרים מצאו את העיר המונה 11 מיליון בני אדם 'כמו עיר רפאים', ו"כל כך הרבה מקרים של וירוס מסתורי פגעו בצוות הקנדי".

הקצין, שעדיין סובל מהשפעות מחלתו, אמר שרופא צבאי אמר מאוחר יותר שהוא כמעט בוודאות נדבק בנגיף הקורונה. כך דווח ה'דיילי מייל'. הדברים הללו מדליקים את החששות שממשלת סין כיסתה על ההתפרצות - עם השלכות הרסניות. הממשל בבייג'ינג הודיע, כי המקרה המאושר הראשון היה ב-8 בדצמבר, שלושה שבועות לפני שארגון הבריאות העולמי פרסם כך על ידי מקורות בטייוואן.

כמה ספורטאים אירופאים שהשתתפו במשחקים, שמשכו יותר מ-9,000 מתחרים מ-100 מדינות, אמרו שהם פיתחו תסמינים דמויי קורונה בווהאן. דיווחים נוספים הצביעו, כי משתתפים איראנים מתו זמן קצר לאחר שחזרו הביתה.

"אני משוכנע ב-100 אחוז שהנגיף היה קיים בווהאן כשהיינו שם", אמר הקצין הקנדי. "חובת ההוכחה היא על הקהילה המדעית ועל מומחי המודיעין להוכיח, לא על ספורטאים, אני מקבל שאני לא מדען ואולי זה לא קורונה, אבל למה נראה שכולם כל כך לא ששים לחקור כמו שצריך?".

"זה מרגיש כאילו היינו נוכחים ב'גראונד זירו' של המגיפה הזו שהשפיעה כל כך על החיים של כולם, עם מיליוני מקרי מוות וכלכלות מושבתות, אז למה לא לבצע בדיקת נאותות. האם העובדות פשוט גדולות מכדי לטפל בהן?" 'גראונד זירו' הוא כינוי לאזור שבו אירע פיצוץ גרעיני או פיצוץ גדול אחר במקום מסוים.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי קצין הצבא אמר כי המשלחת הקנדית בת 168 איש, הגיעה לווהאן ב-15 באוקטובר 2019, ומצאה את העיר ריקה. "כל בתי הספר היו סגורים, העגורנים לא זזו, כמעט ולא היו מכוניות בכביש וכמעט אף אחד לא היה בסביבה", אמר. "כשאנשי הצוות שאלו על הרחובות השוממים, נאמר להם שזה לטובתם. אבל הייתי במשחקים צבאיים קודמים ומעולם לא ראיתי את זה - והיינו רק 9,000 ספורטאים בעיר הגדולה הזו".

לדבריו, לאחר שמונה ימים, ספורטאים קנדיים החלו לחוש בחילה עם תסמינים דמויי שפעת כמו חום, בחילות ותשישות. "התחלתי לקבל תסמינים ממש לפני סיום המשחקים". הוא הרגיש כל כך נורא, שבנסיעה הביתה משדה התעופה, הוא נאלץ לעצור לשלושה ימים כדי לנוח במלון, ונשאר במשך שישה שבועות במלון. כמעט שנתיים לאחר מכן, הוא אומר שהוא עדיין סובל ממה שלדעתו הוא תופעות לוואי ארוכות של קורונה.

סיפורו של הקצין הקנדי משתלב בטענות של כמה ספורטאים מצרפת, איטליה, לוקסמבורג ושבדיה כי הם נדבקו בנגיף באירוע. למרבה האירוניה, הממשל בסין האשים את ארה"ב, כי הם משתמשים בנגיף כחלק ממסע דיסאינפורמציה כדי להסיט את תשומת הלב מחוסר הצלחה בתחרות.

קנדה קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד