כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סכסוך במפעל הצ'יפס

כעס על סידור העבודה וניסה לרצוח את המנהל

תושב טירה הורשע בניסיון רצח ובחבלה בכוונה מחמירה של מנהל ועובד במפעל צ'יפס בו עבד בשנת 2019 | על העובד נגזרו 14.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסך 100,000 ש"ח לנפגעים

כעס על סידור העבודה וניסה לרצוח את המנהל
רוכב אופנוע צילום: עמותת אור ירוק

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע על פי הודאתו את בורק מנצור (23) תושב טירה, בניסיון רצח ובחבלה בכוונה מחמירה של מנהל ועובד במפעל בו עבד בטירה בשנת 2019. בגין האמור גזר עליו בית המשפט עונש 14.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסך 100,000 ₪ לנפגעי העבירה.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עו"ד עומר סגל-רוזנבוים מפרקליטות מחוז מרכז, מנצור עבד כנהג חלוקה במפעל לייצור צ'יפס בטירה. ב12.1.19 החליט להוציא לפועל את תכניתו להביא למותם של מנהל המפעל ושל אחראי העמסת רכבי החלוקה של המפעל. לשם כך הצטייד בתת מקלע אוטומטי והגיע לשטח המפעל כשהוא רכוב על קטנוע, חובש קסדה ועוטה על ידיו כפפות. הנאשם התקרב לעברו של אחראי רכבי החלוקה ששהה אותה העת בחצר המפעל, וירה בו מטווח קצר 10 כדורים, אשר 9 מהם פגעו בו והביאו לפציעתו הקשה.

לאחר מכן המשיך למשרדו של מנהל המפעל, נעמד במרחק של כמטר ממנו, כיוון את תת המקלע לעבר פלג גופו העליון וניסה לירות בו, ואולם בשל תקלה, לא נורה כדור מתת המקלע. הנאשם ניסה לירות פעם נוספת, אך ללא הצלחה. בשלב זה זינק לעברו מנהל המפעל ובין השניים התפתח מאבק במהלכו נפלט כדור מתת המקלע. למקום הגיע עובד נוסף שסייע למנהל המפעל להשתלט על הנאשם ולפרוק אותו מנשקו.

הנאשם הודה והורשע בכתב אישום מתוקן בעבירות של ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ונשיאת נשק שלא כדין. הפרקליטות הדגישה כי: "התכנון המוקדם של המעשים, והעובדה שהנאשם פעל בשל מניע קל ערך, סכסוך בנוגע לסידור עבודה, מהווים נסיבות מחמירות", וכן טענה כי: "מעשיו של הנאשם כללו ירי מסיבי. הנאשם סיים מחסנית אחת והחליף למחסנית השנייה כדי להשלים את מעשיו... הנזק שהיה צפוי להיגרם מירי של 10 קליעים ממרחק קצר לעברו של ... הוא מוות, ורק במזל הוא נותר בחיים".

כמו כן הדגישה הפרקליטות את עברו הפלילי הרלוונטי של הנאשם, ואת הצורך בהרתעת הרבים מביצוע מעשים דומים, בפרט בשים לב לפשיעה הגואה בחברה הערבית ולהיקף הרב של שימוש בנשק בלתי חוקי. לאור האמור עתרה הפרקליטות לעונש כבד של 18 שנות מאסר לצד הפעלה של עונש המאסר על תנאי במצטבר, וכן פיצוי לנפגעי העבירות.

בית המשפט התחשב בהודאתו של הנאשם בביצוע המעשים, גם אם בשלב מאוחר יחסית של ההליך, וכן בגילו הצעיר של הנאשם, שהיה בן 21 בעת ביצוע המעשים והינו כבן 24 שנים כיום, אך לקח בחשבון את עברו הפלילי של הנאשם ובסיכומו של דבר גזר עליו עונש 14.5 שנות מאסר (מתוכן 10 חודשים המהווים הפעלה של עונש מאסר מותנה שהוטל זה מכבר על הנאשם, כאשר 6 חודשים ירוצו במצטבר לעונש בתיק זה ו- 4 חודשים ירוצו בחופף), עונש מאסר על תנאי וכן פיצוי בסך 100,000 ש" לנפגעי העבירה (אשר יחולק באופן הבא: 80,000 ₪ לאחראי העמסת הרכבים ו-20,000 ₪ למנהל המפעל).

צ'יפס ניסיון התנקשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד