כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קיצור נוסף בימי הבידוד?

לאחר ארבע שעות: דיון קבינט הקורונה ננעל בלי החלטות חדשות

אמש, אחר חצות ליל, ננעל דיון הקבינט שהתכנס במשך 4 שעות - במבנה הקריה בתל אביב | במהלך הדיון הארוך דנו הנוכחים באפשרות לקיצור נוסף של ימי בידוד - ראש הממשלה לא פסל על הסף | השרים נתבקשו ליטול חלק פעיל יותר בהסברה לציבור ובשיקוף המדיניות לאזרחי ישראל

לאחר ארבע שעות: דיון קבינט הקורונה ננעל בלי החלטות חדשות
בנט בישיבת קבינט הקורונה, ארכיון צילום: קובי גדעון / לע"מ

ברקע שבירת שיאי המאומתים בישראל, שינוי מדיניות הבדיקות, והחלטה אתמול (שלישי) של מנכ"ל משרד הבריאות לקצר את ימי הבידוד למאומתים - מ-10 ל-7, התכנס אמש קבינט הקורונה למשך 4 שעות, שבסופן החליטו חבריו שלא להחליט. 

בפתח הדיון הציגו ראש הממשלה ושר הבריאות את עיקרי מדיניות הממשלה ואת פעולותיה במסגרת הטיפול בגל הנוכחי. רה"מ חידד את העקרונות המובילים, לפיהם יש לשים דגש על האוכלוסייה הפגיעה ועל ילדי ישראל, לצד שמירה על כלכלה פתוחה ומשק מתפקד.

במהלך הדיון הארוך, עלה בין היתר הנושא של קיצור נוסף במספר הימים בו נדרשים מאומתים להיכנס לבידוד, כאשר הד"ר אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, הביאה את דוגמת ארה"ב שם ימי הבידוד אכן קצרים יותר, וטענה כי הוא "נעשה בגלל מחסור בכוח אדם". כך דווח ב-N12. 

מי שהשיבה לדבריה היא שרת החדשנות אורית פרקש הכהן: "את בעצם אומרת לנו שהבידוד למאומתים יקוצר ל-5 ימים. אז למה לא להיערך לזה מראש, הרי זה יקרה", טענה השרה.

על פי הדיווח, ראש הממשלה נפתלי בנט לא דחה על הסף את האופציה: "כרגע המשק יכול לספוג בידוד של 7 ימים. אבל לא שולל בעתיד לשנות", כך דברי בנט. 

כמו כן, נתבקשו שרי הקבינט ליטול חלק פעיל יותר בהסברה לציבור ובשיקוף המדיניות לאזרחי ישראל.  

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר החוץ, שר הביטחון, שר המשפטים, שר האוצר, שרת הכלכלה והתעשייה, שרת הפנים, שרת החינוך, שר השיכון והבינוי, השר לשירותי דת, שרת החדשנות והמדע, שר התרבות והספורט, השרה לשוויון חברתי, שר במשרד האוצר, שר התיירות, שרת האנרגיה, שרת התחבורה

מזכיר הממשלה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"לית משרד החינוך, מנכ"לית משרד התחבורה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר

הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, מפקד פיקוד העורף, פרופ' ערן סגל, פרופ' רן בליצר, פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, פרופ' אלי וקסמן, וגורמי מקצוע נוספים.

 

 

קורונה אומיקרון קבינט הקורונה בידוד נפתלי בנט שרון אלרעי פרייס אורית פרקש-הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד