כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נוחי דנקנר ממשיך לשלוט באי.די.בי • המנייה מזנקת

השופט איתן אורנשטיין שיגר איום לעבר דנקנר, אם לא ימכור מחצית מכלל ביטוח: "אין מניעה לכפות הסדר על החברה" • נוחי דנקנר: "נעמוד במשימות"

 נוחי דנקנר. צילום: פלאש90
נוחי דנקנר. צילום: פלאש90

השופט איתן אורנשטיין הורה היום (א') לנוחי דנקנר ואדוארדו אלשטיין להגיש מתווה להסדר חוב תוך חודשיים ולמכור את מחצית מהחזקות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח (אי.די.בי פתוח מחזיקה היום ב-54.97% מכלל ביטוח). כספי תשללומי האג"ח יועבר לחשבון נאמנות. אי.די.בי תצטרך לממש החזקותיה בכלל ביטוח עד ה-22 באוגוסט ובמקביל החליט השופט לדחות את תשלומי האג"ח עד ה-23 ביוני.

מניית אי.די.בי אחזקות מזנקת בבורסה בעקבות החלטת אורנשטיין להותיר לעת עתה את השליטה בידי דנקנר ואלשטיין.

"קיבלתי אתמול בערב את ההודעות", אמר אורנשטיין בהתייחסו להצעה המשופרת של דנקנר למחזיקי האג"ח. "אני קצת מאוכז שהצדדים לא הגיעו להסכם. ציפיתי להידברות. שמעתי מהמשקיף שאתם מפחדים לדבר זה עם זה וזה לא יעלה על הדעת. עו"ד עם שנים רבות של ניסיון מתקשים להגיע למתווה... אני יודע שלפעמים זה לא מצליח, אבל לפחות לנסות להגיע להסכמות כשעל הגורל מונח כסף כה רב של הציבור בישראל. במקום להידבר כל אחד מתחזק בדעתו. אני מקווה שדבריי יופנמו בהמשך".

אורנשטיין הוסיף כי "אני שב וקורא לצדדים להגיע להסכמה רחבה. גלו בגרות ואחריות לגבי גורל כספי הציבור, תתעלמו ממשקעי עבר, הסכמה שתוגש עדיפה על פני הכרעה משפטית".

השופט שיגר איום לעבר דנקנר במידה ולא ימכור את כלל ביטוח במועד, ואמר כי "אין מניעה לכפות הסדר או פשרה לכפות על החברה הסדר, ולכן איני דוחה אותה על הסף". בתום הדיון אמר דנקנר לתקשורת כי התקופה שניתנה לו למכור את כלל ביטוח הינה "קצרה ומאתגרת, אך נשתדל לעמוד במשימות".

"לגבי חדלות הפירעון - אין תשובה ניצחת, ולכן מיניתי מומחה ומשקיף מטעם ביהמ"ש. סבורני שעל ביהמ"ש למצוא דרך אשר תאזן בין הצדדים, יש לקבוע את ערך אי.די.בי פתוח לפי ודאות נוספת שהחברה תוכל לשאת התחייביותיה עד שנת 2014. נקודת האיזון לטעמי תלויה ביכולת של פתוח לממש נכסיה כך שיובטח התזרים, אחרת לא תוכל לפרוע התחייביותיה עד סוף השנה הבאה. בעת הקרובה יש לממש החזקותיה בכלל ביטוח ולפיכך החלטתי לתת לחברה למצות את תהליך מכירת החזקותיה של חברת הביטוח".

רמז להלך-רוחו של השופט ניתן היה לקבל מדבריו ביום ה', לפיהם "אם תוך חודשים ספורים לא תצליח אי.די.בי פתוח למכור את החזקותיה בכלל ביטוח, יש עילה לחוסר סולבנטיות. הערך הנכסי הנקי שקבע המומחה אייל גבאי לחברה הוא של כחצי מיליארד שקל. זה לא 'קליר קאט', אני לא משוכנע שהחברה צודקת כשהיא אומרת שחוות-דעת המומחה שומטת את הקרקע מתחת לבקשת נציגות האג"ח". (

דנקנר ואלשטיין כנראה הבינו את הרמזים של אורנשטיין ובסוף השבוע שיפרו את הצעתם למחזיקי האג"ח. אלשטיין חתם על כתב התחייבות להעברת כספי ההשקעה באי.די.בי אחזקות לחשבון לנאמנות, דבר שסירב לעשות עד כה. כמו כן, דנקנר הציג כתב התחייבות לביצוע מספר מהלכים לחיזוק ההון של הקבוצה, כמו למשל גיוס הון ב-800 מיליון שקל ומכירת חצי מההחזקות בכלל ביטוח, והכל תוך פריסת לוחות זמנים שבמידה ודנקנר לא יעמוד בהם - הוא יאבד את השליטה בחברה.

בלי קשר להכרעה של אורנשטיין, דבר אחד כבר בטוח: דנקנר יצטרך לדחות תשלומים למחזיקי באג"ח בחצי מיליארד שקל, אותם הייתה אמורה אי.די.בי לשלם מחר.
דנקנר ממשיך לשלוח כלל ביטוח מכירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד