כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"לא ידעתי על מגעים לעסקה"

נחשף: החוק שיכפיל את תקופת ההרחקה לנתניהו

הצעת חוק שהגישו בנפרד חברות הכנסת מהקואליציה, ח"כ מגן-תלם ומיכל שיר מבקשות להאריך את משך תקופת הקלון לנבחרי ציבור ל-14 שנים. ההצעה מגיעה במקביל למגעים על עסקת טיעון לנתניהו, אך ח"כ שיר שהגישה את הצעת החוק, טוענת שההצעה הוגשה ללא קשר למשפטו של נתניהו

נחשף: החוק שיכפיל את תקופת ההרחקה לנתניהו
אביחי מנדלבליט/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90/מארק ישראל סלאם, לע"מ

ברקע המגעים לעסקת טיעון עם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו פורסם היום באתר 'וואלה' כי שתי חברות כנסת מהקואליציה, מיכל שיר מתקווה חדשה ולימור מגן תלם מישראל ביתנו, הגישו בחודש האחרון הצעת חוק, שלפיה תקופת הקלון לנבחרי ציבור תוכפל משבע ל-14 שנים. 

לפי ההצעה הסיבה להאריך את תקופת הקלון נובעת מכך ש"חזרתו של נבחר ציבור שבע שנים לאחר שסיים לרצות את עונש המאסר, מעלה חשש גדול לביצוע עבירות נוספות ואף שוחקת את אמון הציבור בנבחריו". עוד נכתב כי "הצעה זו תחזק את הדימוי והאמון הציבורי במערכות השלטון השונות, לאחר שאלה חוו שחיקה במעמדם כאשר נבחרי הציבור שבו לתפקידם לאחר סיום תקופת הקלון".

הצעות החוק של שתי חברות הכנסת הוגשו במועדים נפרדים: ח"כ מגן-תלם הגישה את ההצעה לפני שישה ימים בלבד, ואילו ח"כ שיר הגישה את ההצעה בסוף החודש שעבר. מדובר בתיקון לחוק יסוד, שלפי דברי ההסבר בשתי ההצעות - מטרתו היא "לחזק את טוהר המידות בקרב נבחרי הציבור, והגברת אמון הציבור בנבחריו". בדברי ההסבר להצעת-החוק נכתב כי "שחיתות כשלעצמה הנה תופעה פסולה שיש לעקור מהיסוד, קל וחומר כשמדובר על שחיתות בעמדות מפתח במדינה."

לשאלת 'וואלה' האם המניע להגשת ההצעה קשור למשפטו של יו"ר האופוזיציה, השיבה ח"כ שיר: "כשהגשתי את ההצעה, עשיתי זאת במנותק וללא קשר למצבו המשפטי של נתניהו, ובוודאי לא ידעתי על מגעים לעסקה עמו", אמרה.

 

נתניהו עסקת טיעון הצעת חוק קלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד