כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המהדורה השבועית

לייבל'ה מסכם את אכילת הפירות בט"ו בשבט

והשבוע בלייבל'ה: הח"כ שהחלים מהאומיקרון • האם לייבל'ה יתרום לקמפיין של נתניהו? • איש התקשורת שכמעט ולא הניח תפילין • ולוחם פגעי הטכנולוגיה שהתברך מהראשון לציון 

לייבל'ה מסכם את אכילת הפירות בט"ו בשבט
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עבר שבוע דיי נחמד. אחרי שסיים ביום ראשון בערב לאכול את כל פירות ט"ו בשבט ובפרט הפירות שהשתבחו בהם ארץ ישראל ולא רק. הפירות הוצבו על שולחנות האדמו"רים וגרמו לו בין היתר לחלות בשפעת הפירות, על הדרך לייבל'ה שם לב לטרנד מאוד מעניין שתפס באחרונה. 

מי שהאירה את עיניו של לייבל'ה על הטרנד, הייתה דווקא רעייתו הינדל'ה, שתהתה בפניו "תסביר לי פעם אחת ולתמיד את הכללים, מתי אדם מוגדר כ"מוכר". "אדמו"ר מוכר", "קבלן מוכר", "איש חסד מוכר", איך נהיים "מוכרים" בתקשורת אצלכם?" האמת, לייבל'ה לא ידע מה לומר וכמובן לא לפני שהינדל'ה הזהירה אותו לא לתרום לקמפיין של נתניהו.

הינדל'ה טוענת שהביביסטים הם כמו פלגים במגזר החרדי ואין כאן המקום לפרט כשיש שבר מוראלי, מוציאים את כולם מהמשבר ע"י מצ'ינג.

אפרופו המצ'ינג וגיוס ההמונים, לייבל'ה היה השבוע מזועזע ששמע שהעיתונאי בן כספית ממעריב ורדיו 103 הודיע שהולך להטריל ולתרום לעמותת 'הלל' הפועלים רח"ל למען יוצאים בשאלה בשמו של נתניהו. הרקע לכך, בשל הקטע שעשו לו השבוע הרבה אנשים, והיא התרומה בשמו במגבית שנערכה על ידי חברו לשידור העיתונאי ינון מגל לטובת הוצאות משפטו של בנימין נתניהו. לייבל'ה מקווה שבן כספית יעשה תשובה ויחזור בו ויחליט לתרום לאחת הישיבות.

לייבל'ה הגיע השבוע לחתונת חסידות גור עם נכדת הנגיד והלורד הבריטי יצחק שפירא, שם פגש על במת החופה את כל האחים לבית שפירא עומדים במסדר מיוחד כראוי וכיאה לאצולה מרחוב שטריקר.

מיד לאחר החופה ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר אשדוד יחיאל וינגרטן עם אורחו ראש עירית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, מתברכים בחמימות מהראשון לציון הגר"י יוסף.

חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס שהחלים בחסדי שמים מהאומיקרון, זיכה את חבריו לסיעה במהלך ישיבת סיעה שנערכה בהשתתפות עיתונאים רבים בסיום מסכת מגילה שנלמד במסגרת הדף היומי. יהי רצון שימשיך לסיים מסכתות רבות נוספות.

עובדי רדיו 'קול ברמה' בראשות המנכ"ל אריאל דרעי הרימו השבוע במשרדי הרדיו כוסית ערק 'לחיים' וסעודת מצווה לרגל הילולת האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא ממרוקו.

איש התקשורת הנודע רפי פרלשטיין כמעט ופספס תפילין בשישי האחרון עת שכח את התפילין במקום רחוק. בסטטוס שפרסם זיכה פרלשטיין את הציבור להביא לו תפילין. 

החגיגות של לייבל'ה בט"ו בשבט היו גדולות, כידוע. בבית הגר"ח קנייבסקי ראה לייבל'ה שהובאו עיצובי פירות מרהיבים, ובראשם את העיצוב הגדול של 'רינה של תורה'. לייבל'ה ראה כי מי שהביא את העיצוב היה נח צבי יוזשף מ'בסט פרי' שקיבל את ברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

בעוד הנגיד הגוראי ר' שלמה ורדיגר לא הגיע לחתונה של חסידות גור בארץ, הוא נצפה דווקא השבוע בחצר חסידות סקווירא, מקבל רימונים אדומים וגדולים מידיו של הרבי מסקווירא.

בשבע ברכות שערך השבוע העיתונאי שלמה קוק עורך 'בקהילה' נראה הראשון לציון הגר"י יוסף. מי שהגיע לקבל את ברכתו של הרב הראשי כתלמיד בפני רבו, היה איש המאבק בפגעי הטכנולוגיה רפאל מאיר מהעיר רחובות, שסיפר על פעילותו הענפה לביצור חומות הדת.

באירוסי בנו של המשנה לראש העיר בני ברק ומנהל המחלקה המוניצפלית של 'דגל התורה' מנחם שפירא, תיעד לייבל'ה את ח"כ יעקב אשר מסתודד עם הגר"י אפרתי חבר ועדת הרבנים של דגל התורה. השניים שוחחו דקות ארוכות.

לייבל'ה תפס בעדשתו בשמחה גם את ראש העיר ירושלים משה ליאון מסתודד - שעות לפני שהתגלה כחיובי - עם פרוייקטור הקורונה אליהו ארנד, כשבתווך נראים יועץ ראש העיר שמעון ברייטקוף, שיעלה וינברגר מבעלזא ומוישי גרינוולד עוזרו של מנחם שפירא.

ואותו מנחם שפירא נצפה בתפילה לאחר האירוסין בציון הרשב"י במירון.

ומי שהגיע השבוע לישראל הוא גדול הזמר יעקב שוואקי. חבר מועצת העיר ירושלים יוני יוסף נצפה השבוע בסיור עמו בציון שמעון הצדיק בירושלים.

בדרך לסינגל הבא עצר שוואקי באולפן של יענקי כהן בשכונת שמואל הנביא, שם נצפה השבוע בהקלטת מקהלות.

בעיצומה של השמחה הגדולה בויז'ניץ ראה לייבל'ה את ההויז בחור יוסף שמעון שכטר, יחד עם כל הבנשקי"ם חבושים בקולפיקים. מי שעמד מהצד היה עסקן החסידות חבר מועצת העיר אשדוד שמואל שוק.

בדאצ'ה ספא החדש שהפך למוקד הברנז'ה בליל שישי ראה לייבל'ה את פנחס פלינקר האגדי, עם עו"ד ישראל ענדען מ"מאזני צדק" וקובי בורנשטיין מ'ערוץ 14' מסכמים את החגיגה.

את ח"כ סמוטריץ ראה לייבל'ה בליל שישי סועד אצל יוסל'ה בגבעת שאול יחד עם בנו הקטן, מתברר כי סמוטריץ הגיע להפנגת הימין בגשר המיתרים והבטיח לבן יקיר טשולנו מהביל. 

 לייבל'ה השבוע בחנות פיקדלי המפורסמת בירושלים, מי שהגיע לעמוד מקרוב אחרי הבשר הוא הבעלים של Meal mart - מילמארט שלומי וויינשטוק, מענקית הבשר בארה"ב.

בשמחת החתונה לבנו של חבר מועצת העיר אלעד פיני גרוס השבוע באולמי קונקרוד הגיע השר לשעבר ח"כ יואב גלנט. 

פיני גרוס שהוא גם שר התעסוקה החרדי, קיבל מטוס עם ברכה ממשתתפי הקורס של חרדים לטיס שבניהולו יהיו טייסים חרדים.

ובאותו אירוע, לייבל'ה תפס בעין המצלמה את העוזר לשעבר של גרוס ובהווה ואיש הפרסום פיני רוזנטל, בלימוד דף היומי בשעת החופה עם הגיטריסט המיתולוגי פורת (לשעבר מהמנגנים).

איש התקשורת שימי שקרקה פרש השבוע ממערכת 'בחזית' ומצטרף לניהול חטיבת הפרסום 'גיל דיגיטל' מקבוצת 'גיל גרופ'. לייבל'ה שולח המון הצלחה.

בישיבה האמריקאית "בית דוד" ברחוב חנה בירושלים ראה לייבל'ה את רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ, קובע מזוזה לחדר הכושר החדש, חידוש מרענן בעולם הישיבות של ימינו.

את עו"ד נתנאל רוט ראה לייבל'ה מתברך בחיבה מראש הישיבה הגרמ"ה הירש בדינר "בצל החכמה" של ישיבת סלבודקה.

משתתפי קמפיין 'יבנה וחכמיה' הוזמנו השבוע לערב סיכום במלון אריסטוקרט וקיבלו מחברת צ'רידי אולפן וידאו חינם לאמירת תודה, לתורמים הרבים. לייבל'ה עקב מקרוב והבחין ביוזם מוישי חן מפקח מאחורי הקלעים. לייבל'ה מהמר כי הסדנה תעורר ביקוש גם אצל החסידים.

לייבל'ה שתמיד אוהב לדווח על אוכל, מצפין השבוע דווקא לכרמיאל שם שמע על התפתחות בגזרת עסקי האוכל הכשר למהדרין, לאחר שבעיר קיימים מאפיות "שארית" (אחת מהן אף פתוחה 24/6) ונפתחו לאחרונה גם מספר חנויות פיצה וחומוס בכשרויות "העדה חרדית" ו"שארית ישראל". כעת גם סגן ראש העיר פנחס סירוקה הגיע לחזק ולטעום מהטעם החדש והכשר שהגיע ממיאמי בכשרות של "הרב לנדא".

חגיגה גדולה התקיימה השבוע בארה"ב: שמחת בר המצווה לבנו של הנגיד הגדול מגדולי אנשי החסד העושה למען חולי עמו ישראל הרב מרדכי צבי געטץ הבעלים של אייכלערס מבורו פארק.

לשמחה נהרו המונים ומי שנתנו את החלק המוזיקלי היו דובי מייזלס ומוטי שטיינמץ שריגשו את כולם. 

המלחין האגדי חזקי וייס חיתן השבוע בארה"ב את בתו. בחתונה הגדולה הופיעו כל המי ומי: מרדכי בן דוד, בנו יידל, מיכאל שניצלר, מקהלת שירה, תזמורתו של אברומי ברקו, מוטי אילוביץ, פינקי וובר, שייע ברקו, ליפא שמלצר מוטי שטיינמץ ועוד.

והנה הצצה מהשיר חדש של האלבום הקרב ובא של מרדכי בן דוד שייצא עוד חודש, מלחניו של חזקי. 

ברביעי בערב הגיע לייבל'ה לארמונות פרידמן בבני ברק לרגל שמחת נישואי בנו של העסקן האגדי מאשדוד שאול לנדא מנאמני בית הרבי מפיטסבורג. לשמחה הגיעו מאות מהעיר אשדוד ומכל חלקי הארץ, והשמחה הרקיעה שחקים בראשות הרבי מפיטסבורג. 

בבר מצווה לבנו של העסקן הרפואי הרב חיים שפירא מ'רפאנו ונוושעה', ראה לייבל'ה עיצוב מטורף שעשה בעל ידי הזהב מוישי הלר וצוות 'גרפו100'. על ההפקה: מוטי קליין שהזמין את העיצוב בשם צוות העובדים.

ברכת מזל טוב לעו"ד רוני פאלוך לרגל שמחת אירוסי בתו היום בשעה טובה ומוצלחת, עם בעל המנגן מוישי וולס. לייבל'ה ראה את הגר"י אפרתי מרבני דגל התורה, ואיש העסקים אילן שרעבי, בסלון ביתו של רוני שבאו לאחל מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאבי מימרן שדרן המהדורה המרכזית ברדיו קול חי, לרגל אירוסי בתו דבורה, עם החתן החשוב מאיר ישראל ביטון מאשדוד מישיבת ברכת יצחק אור יהודה.

ברכת מזל טוב לאבינועם קוטשר, יועצו של השר לשירותי דת מתן כהנא, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאריה בקנרוט משב"ק ויד ימינו של האדמו"ר ממודז'יץ לרגל שמחת בר המצווה לבנו. 

ברכת מזל טוב למנחם אלבום סמנכ"ל מוסדות נדבורנה בארה"ק לרגל שמחת אירוסי בנו אהרן בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למעכל שטרנקוקר משב"ק ונאמן ביתו של האדמו"ר מפרמישלאן, לרגל אירוסי בנו החתן עם הכלה, בתו של אפרים קנר גבאי האדמו"ר מפרמישלאן ומראשי הנהלת הקהילה.

ושמחת בית דפוס גרפצ'יק: ברכת מזל טוב לאהרן פיינר מנכ"ל דפוס גרפצ'יק לרגל שמחת בר המצווה לבנו, העובדים הפתיעו עם עיצוב ענק. לייבל'ה שולח מזל טוב.

ברכת מזל טוב ליועץ התקשורת ארי המניק, מגיש 'זירה שבועית' ברדיו קול ברמה לרגל שמחת הולדת הבת. 

ברכת מזל טוב למלך המפיקים מרדכי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' לרגל שמחת נישואי בתו ביום שלישי בשבוע הבא, בעיר ביתר. לייבל'ה כבר במתח מההפקה. 

ומזל טוב גם לגיס של טיפ, יוסי פקשר מנהל המוקד העירוני בביתר עילית (ובכובעו השני גרפיקאי) לרגל הולדת הבת. את המודעה לקידוש יצר במיוחד במקוריות מיוחדת לרגל הולדת הבת השלישית וכרגיל הוא ידע להמציא הזמנה מחדש.

ברכת מזל טוב לגדול הזמר החסידי והאותנטי בדור האחרון ארל'ה סמט לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. לייבל'ה כבר לא סופר באיזה מספר מדובר לאחר שארל'ה כבר הספיק להיות סבא.

ברכת מזל טוב לאיש ויחסי הציבור שרגא ניימן לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. התמונה שלפניכם זיכתה את שרגא בכמעט 600 לייקים כן ירבו. הקידוש השבת יתקיים בטשכנוב.

ברכת מזל טוב למוטי יונגרמן מקורבם של גדולי ישראל ומבכירי מערכת הכשרות ׳שארית ישראל׳ לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב שמעון פרץ מבחירי ישיבת פוניבז' ונאמן ביתם של רבים מגדולי ישראל וראשי הישיבות. בשמחה ראה לייבל'ה את הגר"י אזרחי משתתף ונושא דברים אצל תלמידו חביבו. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד