כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נערכים לתקיפה רוסית

ארה"ב הורתה למשפחות של עובדי שגרירות אוקראינה לעזוב

שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, מתנגד להטלת סנקציות מיידיות על רוסיה בטענה שזה יסיר את השפעת ההרתעה שלהן, מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי על כל האמריקאים לשקול יציאה מיד מאוקראינה

ארה"ב הורתה למשפחות של עובדי שגרירות אוקראינה לעזוב
אנתוני בלינקן צילום: מתוך טוויטר

ארה"ב הורתה למשפחות כל הצוות האמריקני בשגרירות ארה"ב באוקראינה לעזוב את המדינה, על רקע החשש המוגבר שרוסיה עומדת לפלוש.

בהצהרה מטעם מחלקת המדינה נאמר, כי צוותי שגרירות לא חיוניים יכולים לעזוב את אוקראינה על חשבון הממשל, וכי על כל האמריקאים לשקול יציאה מיד.

הפעילות הצבאית הרוסית עם כ-150 אלף חיילים בגבול עם אוקראינה עוררה חשש גובר בוושינגטון ובבירות מערביות אחרות כי היא מתכננת לפלוש לאוקראינה, לאחר שסיפחה את קרים ב-2014. מנגד מוסקבה מתעקשת שאין לה תוכניות לפלישה.

שגרירות ארה"ב בקייב הזהירה כי "פעולה צבאית של רוסיה יכולה להגיע בכל עת וממשלת ארצות הברית לא תהיה בעמדה לפנות אזרחים אמריקאים במקרה כזה, ולכן אזרחי ארה"ב הנמצאים כעת באוקראינה צריכים לתכנן את מצבם בהתאם".

בנאום ביום ראשון, דחה מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן את הקריאות להטיל סנקציות כלכליות על רוסיה באופן מיידי, ואמר כי פעולה זו תערער את יכולתו של המערב להרתיע כל תוקפנות רוסית פוטנציאלית נגד אוקראינה. "כשזה מגיע לסנקציות, מטרת הסנקציות האלה היא להרתיע את התוקפנות הרוסית. אז אם הם מופעלים עכשיו, אתה מאבד את אפקט ההרתעה", אמר בלינקן ל-CNN בראיון.

משרד החוץ הרוסי דחה ביום ראשון טענה של בריטניה לפיה הקרמלין מבקש להחליף את ממשלת אוקראינה בממשל פרו-רוסי תחת המחוקק האוקראיני לשעבר יבני מוראייב.

מוראייב, מנהיג מפלגה קטנה ללא מושבים בפרלמנט, הכחיש את הטענה. "קראתי בכל פרסומי החדשות את תיאוריית הקונספירציה הזו, לחלוטין לא מוכחת, מופרכת לחלוטין", אמר מוראייב. הוא הכחיש כל קשר עם קציני מודיעין רוסים ודחה את הרעיון שהוא יכול להיות בקשר עם הקרמלין כ"טיפשי", בהינתן שהוטל עליו סנקציות רוסיות ב-2018.

 

מלחמה רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד