כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בימין תוקפים

השרים יאשרו: כך יוסדר היישוב חאן אל אחמר; "הנזק בהכשרה עצום"

בממשלה החליטו לפנות את היישוב הלא חוקי חאן אל אחמר ולבנותו מחדש במרחק כמה מאות מטרים מהמקום. ההחלטה מגיעה לקראת הכרעה של בג"צ בנושא בעוד מס' שבועות | בימין תוקפים: "המשמעות בפועל שמדינת ישראל מאשררת את תכנית ההשתלטות הפלסטינית על השטח האסטרטגי הזה"

השרים יאשרו: כך יוסדר היישוב חאן אל אחמר; "הנזק בהכשרה עצום"
חאן אל אחמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סוגיית היישוב הבדואי הלא חוקי חאן אל אחמר נמצאת על השולחן עוד מתקופת ממשלת נתניהו, אך מאז ועד היום אף אחד ממקבלי ההחלטות לא עשה צעד בנושא, למרות הבטחות חוזרות ונשנות של חברי האגף הימני בממשלה כי יפנו את היישוב הלא חוקי.

על רקע בג"צ שצפוי להכריע בנושא בעוד חמישה שבועות, מפרסם הערב (שלישי) עמית סגל בחדשות 12 כי בממשלה החליטו לפנות את היישוב שנמצא על אדמה לא מוסדרת, ולבנות אותו כמה מאות מטרים מהמקום שיפונה, על אדמות מדינה, רחוק יותר מכביש.

כל זה, מדווח סגל, אמור להגיע לישיבת קבינט, כשכל השרים שעשו מזה בעבר הון פוליטי, יצטרכו להצביע בעד ההחלטה על פינוי ובנייה מחדש.

ראשי שדולת א"י בכנסת, ח"כ יואב קיש וח"כ אורית סטרוק בתגובה לידיעה על פינוי ובנייה מחדש של חאן אל אחמר: "מדובר בפייק-פינוי עם השלכות רוחב מסוכנות ביותר. הנזק בהכשרת חאן אל אחמר הינו עצום, המשמעות בפועל שמדינת ישראל מאשררת את תכנית ההשתלטות הפלסטינית על השטח האסטרטגי הזה.

לדברי חברי הכנסת: "את חאן אל אחמר צריך לפנות כפי שנקבע ע"י בית המשפט ולא לקבוע במו ידינו מאחז פלסטינאי בלב מישור אדומים. אנו קוראים לכל מי שארץ ישראל חשובה לו למנוע את האיוולת והעוול הזה".

חאן אל אחמר פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד