כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
משרד רה"מ מסרב להגיב

אצל בנט - ערבים כן, חרדים לא • האפליה בוועדת השמות הממשלתית

שני נציגים ערבים צורפו לוועדת השמות הממשלתית, הפועלת תחת משרד רה"מ - אך אין בה אפילו חרדי אחד, בניגוד לנאמר בחוק. נעשתה פנייה לוועדה ולמשרד רה"מ, בה הוצגה דרישה להוסיף מספר נציגים חרדים "כדי לתת למיעוט החרדי את זכות הייצוג המגיעה לו". במשרד סירבו להגיב

אצל בנט - ערבים כן, חרדים לא • האפליה בוועדת השמות הממשלתית
חרדים בלימודים צילום: יח"צ

פנייה הוגשה היום (רביעי) לוועדת השמות הממשלתית, בה הוצגה דרישה להוסיף מספר נציגים חרדים לוועדה "כדי לתת למיעוט החרדי את זכות הייצוג המגיעה לו". הפנייה הוגשה על ידי שי גליק מנכ"ל בצלמו לאחר שלאחרונה הוספו עוד שני נציגים ערבים, בנוסף לנציג שכבר קיים.

הוועדה, הפועלת במשרד ראש הממשלה, היא הגוף המוסמך היחיד לקביעת שמות ליישובים ואתרים שונים לרבות צמתים, מחלפים, אתרי תיירות, טבע ונוף, אתרי תעשייה ותעסוקה וכיוצא באלה במדינת ישראל.

גליק אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי החליט לפעול בעניין לאחר שהממשלה קיבלה השבוע את הצעת השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ, לאשר תוך 30 יום את מינויים של שני חברים נוספים מהחברה הערבית לוועדה.

לדברי גליק, "ועדת השמות מונה כיום קרוב לשלושים חברים ובתקופה הקרובה יתווספו אף נציגים ערביים אולם אף לא חרדי אחד בודד. לא ייתכן שהציבור החרדי יודר מוועדה כה חשובה ובעלת משמעות, בזמן שלחברה הערבית, ולמגזרים נוספים - יש כבר נספר נציגים".

בפנייה שנשלחה לפרופ' משה שרון יו"ר ועדת השמות הממשלתית וליועמ"ש במשרד רה"מ עו"ד שלומית ברנע פרגו נטען כי אין ייצוג הולם לחרדים בוועדת השמות הממשלתית.

"אנו פונים אליך בזאת בבקשה, כי תפעל להבטחת הייצוג ההולם לבני ובנות החברה החרדית בוועדת השמות הממשלתית. חוסר הייצוג של החרדים בוועדה בולט וישנו השפעות מרחיקות לכת על תפקידה החשוב של הוועדה בבחירת השמות של הישובים, הגשרים והמחלפים ועיצוב המרחב הציבורי במדינת ישראל", נטען בפנייה.

בפנייה צוין נימוק חוקי: "בהתאם להחלטת הממשלה מספר 2199 מתאריך 16.11.2014 נקבע שבוועדה יהיו עשרים ושישה חברים כאשר 20 מתוכם נציגי ציבור והשאר נציגי משרדי ממשלה וקק"ל ורט"ג. דהיינו החלטת הממשלה קובעת שרוב חברי הוועדה חייבים להיות נציגי ציבור שמייצגים את כלל הציבור הישראלי".

"לצערנו, חרף זאת כיום הציבור החרדי שמונה מעל עשרה אחוזים מאזרחי ישראל לא מיוצג כלל בוועדה", כתב גליק והוסיף: "מתן ייצוג הולם למיעוטים ובפרט שאותו מיעוט מופלה רבות מהווה תיקון היסטורי של אפליה וקבלת המגזר המיעוטים למרחב הציבורי".

"רק לאחרונה הוספו עוד שני נציגים ערבים לנציג שכבר קיים. בהחלטתך לצרף את הנציגים כתבה יועמ"ש משרד ראש הממשלה הגברת שולמית ברנע פנגו מכתב לאגודה לזכויות האזרח ואני מצטט ממכתבה: 'בהתאם לבג"ץ 6924/98 האגודה לזכויות האזרח נגד מדינת ישראל ולהנחיית היועץ המשפטי לממשלה 1.1503 בנושא ייצוג הולם למגזרים מסוימים, חלה על הממשלה החובה לנקוט באמצעים סבירים על מנת להבטיח ייצוג הולם לאוכלוסייה החרדית וזאת מכוח כללי יסוד של שוויון והוגנות'", צוין בפנייה.

"לסיכום, אודה מידית על הוספת מספר נציגים חרדים לוועדה כדי לתת למיעוט החרדי את זכות הייצוג המגיעה לו", לשון הפנייה.

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת משרד ראש הממשלה נפתלי בנט אך עד כה טרם התקבלה תגובה.

ועדת השמות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד