כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אור ירוק וציפי חוטובלי למען חופש בטוח לילדים

במסגרת פעילותה הענפה לקראת הקיץ, עמותת "אור ירוק" גייסה את חברי הכנסת לפעילות משותפת בבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ

אור ירוק וציפי חוטובלי למען חופש בטוח לילדים

החל מיום ראשון, 16 ביוני 2013 התפרסו מספר חברי כנסת, בבתי ספר יסודיים ברחבי הארץ והדריכו את ילדי כיתות ו' על בטיחות בדרכים, בחופש הגדול.

עמותת "אור ירוק" בשיתוף המינהל הפדגוגי אגף זהירות בדרכים במשרד החינוך, משרד התחבורה, כנסת ישראל, אגף של"ח והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חברו יחדיו להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים בקרב ילדים בחופשת הקיץ.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מתן דוגמא אישית של חברי הכנסת הוא דוגמא מצוינת להגברת המודעות לבטיחות בדרכים בקרב ילדים. הדרכתם של חברי הכנסת בבתי הספר יכולה להציל חיים".

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה, כי תאונות דרכים הן הגורם השני לתמותת ילדים בגילאי 5-14. שיעור הילדים ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל הוא כ-11%, נתון המציב את ישראל במקום הראשון בין המדינות המפותחות (OECD).

בעשור האחרון נפגעו כ-36 אלף ילדים בתאונות דרכים, 77% כשנסעו ברכב, 20% כשהלכו ברגל ו-3% כשרכבו על אופניים.

חברי הכנסת הדגישו את החשיבות של חציית כביש נכונה ובטוחה, רכיבה בטוחה על אופניים עם קסדה שימוש במגנים ומחזירי אור, חשיבות חגירת חגורת בטיחות ברכב ומשחק בטוח בפארקים ובגנים הציבוריים.

ח"כ ציפי חוטובלי, סגנית שר התחבורה שהרצאתה בפני תלמידים בבית הספר הממלכתי א' בהוד השרון: "הילדים צריכים להיות גורם מרסן בכביש עבור הוריהם. תאונות דרכים בישראל הן הסיבה המרכזית לתמותת ילדים כאשר הרוב הגדול של הנפגעים הם לא הולכי רגל או רוכבי אופניים אלא דווקא נוסעים בכלי הרכב. לפיכך על הילדים להתריע בפני הוריהם במידה והם נוסעים באופן אשר מסכן את בטיחותם, זאת בנוסף לחשיבות ההקפדה על קסדה בעת רכיבה על אופניים, חציית כביש במעבר חצייה ושמירה על הבטיחות בדרכים".

ח"כ ד"ר עדי קול שהרצאתה בבית הספר ארזים בתל אביב: "ישנה חשיבות רבה למפגשים כאלה בין חברי כנסת לתלמידים הצעירים, עבור הילדים ועבור חברי הכנסת. היה מקסים לראות שמעבר לשאלות הרבות על בטיחות בדרכים, הילדים ניצלו את ההזדמנות לשאול על תהליכי חקיקה ועבודת הכנסת והפגינו מעורבות רבה"

חברי הכנסת שמשתתפים בפרויקט הם ציפי חוטובלי (הוד השרון), אורלי לוי (בית ספר רימון בקיבוץ מסילות), שולי מועלם (ממ"ד גוש עציון, אלון שבות), משה פייגלין (קרני שומרון), עדי קול (בית ספר ארזים, תל אביב), ניצן הורוביץ (דרום תל אביב), יפעת קריב (בית ספר לאומנויות, הוד השרון), דב ליפמן (בית ספר בגין, בית שמש).
אור ירוק ח''כים חוטובלי גיוס הסברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד