כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"לא נולדתי יועמ"ש"

לא נבחר לתפקיד והודיע שיפרוש: "הופתעתי עד מאוד"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הודיע כי הוא צפוי לסיים את תפקידו. זאת לאחר שלא נכנס לרשימת המועמדים להחליף בתפקיד את אביחי מנדלבליט | "כמו רבים אחרים הופתעתי עד מאוד מכך שלא נכללתי בשלושת מומלצי הוועדה", כתב נזרי

לא נבחר לתפקיד והודיע שיפרוש: "הופתעתי עד מאוד"
רז נזרי צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, מודיע היום (שני) כי לא ימשיך בתפקידו. הודעתו של נזרי מגיעה יממה לאחר שפורסם כי שמו לא נכלל ברשימה הסופית של המועמדים להיכנס לנעליו של ד"ר אביחי מנדלבליט בתפקיד היועמ"ש לממשלה הבא.

הבוקר (שני) הודיע שר המשפטים גדעון סער כי יציע לממשלה למנות את עו"ד גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. סער כתב בחשבון הטלגרם שלו כי בהרב-מיארה היא המועמדת הטובה ביותר. "אביא את שלושת המועמדים שהוצעו על-ידי הוועדה לדיון בממשלה בשבוע הבא. אציע לממשלה לבחור מתוכם את עו״ד גלי בהרב-מיארה", כתב סער.

כתבות קודמות בנושא:

אלו שלושת המועמדים לתפקיד היועמ"ש הבא

שר המשפטים יציע למנות את בהרב-מיארה לתפקיד היועמ"ש

למרות שהיה המועמד של שר המשפטים, נזרי לא נכנס לרשימה הסופית שנקבעה אתמול ע"י ועדת האיתור. במכתב שהוציא הערב, הוא כתב: "כדי שדברים לא יצאו באופן עקום בפרסומים שונים דרך 'דוברים מטעם עצמם' או באמצעות 'חיבוקי דב', חשבתי שנכון לכתוב לכם ישירות בדרך זו. מוסד היועץ המשפטי לממשלה הוא אמנם ביתי השני זה יותר מ-20 שנה (לגרסת רעייתי ומשפחתי - ביתי הראשון), אך לא נולדתי יועמ"ש, ומובן כי איש אינו 'חייב' לי את התפקיד הזה".

"נבחרתי בגיל צעיר לשלושה תפקידי משנה ליועץ ע"י ועדות איתור שונות, יועצים שונים וממשלות שונות, וזכיתי לשרת את המדינה והמוסד הזה שנים רבות באינספור תחומים ונושאים רגישים וחשובים. אני אסיר תודה על זכות זו שנפלה בחלקי", כתב נזרי והוסיף: "חשבתי, וכך חשבו גם רבים וטובים (ובכללם 22 ממליצים בכירים מכלל הדיסציפלינות), שאני ראוי להיות היועמ"ש הבא, ומועמדותי הוגשה לוועדה ע"י שר המשפטים. אודה ולא אכחד - אף שהערכתי זה מכבר שלא אבחר ליועמ"ש נוכח עמדת השר שפורסמה לאחר הגשת המועמדות, כמו רבים אחרים הופתעתי עד מאוד (ואני בוחר שלא להשתמש במילים אחרות שעשרות אנשים מבפנים ומבחוץ כתבי לי) מכך שלא נכללתי בשלושת מומלצי הוועדה".

"כפי שאמרתי לחלקכם, אין לי כוונה או רצון להיכנס לפרסומים ולפרשנויות השונות שהיו על אודות הסיבות לכך, ואיני רואה בכך טעם. בסופו של דבר, וגם בתחילתו, כפי שכבר שמעו ממני כל סובביי בחודש האחרון וביממה האחרונה, מובן שזכותו של שר המשפטים לבחור ולהציע לממשלה את המועמד הטוב בעיניו", הוסיף המשנה ליועמ"ש.

אתמול, נזכיר, ועדת האיתור למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס, קבעה את רשימת שלושת המועמדים לתפקיד. זאת בתום כחודש וחצי של פעילות מיון רשימה של תשעה מועמדים שהוגשה לוועדה.

הוועדה קיימה שמונה ישיבות בהן, בין היתר, ראיינה את המועמדים ולאחר שיקול, עיון ודיון, הוועדה העבירה לראש הממשלה ולשר המשפטים את שמם של אלה על מנת שהממשלה תבחר מתוכם את היועץ המשפטי לממשלה: עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף. יו"ר הוועדה הודה לחברי הוועדה על עבודתם.

"ראוי למנות בפעם הראשונה בתולדות המדינה אשה לתפקיד זה", כתב סער הבוקר, "אך אציע למנות את עו"ד בהרב-מיארה לא מטעם זה, אלא משום שהיא המועמדת הטובה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ועם הרקע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר".

 

 

רז נזרי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד